Volledig scherm
Lesley Albers, fractieleider van de PvdA in Berg en Dal. Archieffoto David van Haren © David van Haren

PvdA: Nog teveel klachten van burgers in Berg en Dal

GROESBEEK - Er komen bij de PvdA in Berg en Dal 'nog steeds teveel klachten binnen van ondernemers en inwoners’ over de gemeente.

Het betreft klachten over de beantwoording van brieven en e-mails en de ‘algemene dienstverlening’ van het ambtelijk apparaat. Daarom diende de PvdA recent tijdens de behandeling van de begroting voor 2019 begroting een motie in voor een breder onderzoek naar de dienstverlening ten gemeentehuize.

Een breder onderzoek dan alleen dat naar de telefonische dienstverlening. Burgemeester Slinkman betoogde dat 'we ook heel veel dingen goed doen'. ,,Vaak gaan dingen wel goed, maar krijgt een burger 'nee’ te horen. Dan gaat het wel goed, maar niet tot tevredenheid.”

Vuist

Volgens Slinkman wordt er voortdurend een vinger aan de pols gehouden. ,,Als de score (qua klachten ThM) oploopt, dan kijken we daarnaar. Is dat dan een kwestie van mentaliteit of gewoon een gevolg van de functie van de ambtenaar?  Het is niet zo dat als een raadslid met de vuist op tafel slaat, we ineens dingen anders gaan doen.‘’ 

Volgens PvdA-fractieleidster Lesley Albers gaat het niet altijd om mensen die een 'nee’ te horen hebben gekregen. ,,Het gaat vaak gewoon om communicatie.”

De burgemeester beloofde voor de gemeenteraad op een rijtje te zetten wat de gemeente allemaal doet om de dienstverlening te verbeteren. Daarop trok de PvdA de motie in.

Quote

Het gaat vaak gewoon om communica­tie

Lesley Albers, Fractieleider PvdA
Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

In samenwerking met indebuurt Nijmegen