Online winkelen kreeg een enorme impuls in coronatijd.
Volledig scherm
PREMIUM
Online winkelen kreeg een enorme impuls in coronatijd. © Hollandse Hoogte / Sabine Joosten

Corona verleidt ons tot grote aankopen: duizend euro voor een tv? Prima!

Een nieuwe loungeset voor in de tuin, een elektrische fiets, een nieuwe tv, een auto of zelfs een boot: we lijken ons suf te kopen aan luxeartikelen. Vanwaar die plotselinge koopdrift?

  1. Bas gaat viraal na faillissement van zijn bedrijf: ‘Maar met likes kan ik geen brood kopen’

    Bas gaat viraal na faillisse­ment van zijn bedrijf: ‘Maar met likes kan ik geen brood kopen’

    Begin 2020 was het grote succes niet ver weg voor het bedrijf van Bas, tot er in maart een probleem opdoemde: corona. Na er werkelijk alles aan gedaan te hebben om het hoofd boven water te houden, zat er in december voor Bas niets anders op dan het bedrijf failliet te verklaren. Nadat hij het nieuws deelt op LinkedIn, verbluft hij duizenden mensen met zijn positiviteit. ,,Ik geloof in vallen en opstaan. Morgen is er weer een mooie dag.’’
  2. Basisschooljuf Pien gaat viral met ‘stoepbezoek’ bij haar leerlingen

    Basis­school­juf Pien gaat viral met ‘stoepbe­zoek’ bij haar leerlingen

    Thuisonderwijs is zo makkelijk nog niet. Want hoe hou je de leerlingen gemotiveerd? Als er iemand is die zich daarvoor inzet dan is het juf Pien wel. Pien woont in Twente en is juf van groep 4. Naast het thuisonderwijs ondersteunt ze haar leerlingen ook door middel van zogenoemd ‘stoepbezoek’. ,,Toen ik aan het videobellen was met de klas, kwam ik ineens op het idee om bij ieder kind even langs te gaan om te kletsen.’’