Zo breng je klanten terug naar je bedrijf: zeven adviezen
Ondernemers! Hoe doen jullie dat, juist nú meer halen uit het bezoek van al die consumenten aan je winkel of website? Trendwatcher Fred Rutgers en onlinestrateeg Brechtje de Leij waren onlangs te gast in een webinar hierover, terug te kijken via link onderaan dit artikel.
Zeven van hun adviezen:
1. Ga niet op prijs concurreren in je fysieke winkel. Winkelbezoek is een beleving met verschillende waarden. Maak dat er vooral van, geef het die waarden. En: vertel dat ook aan je klant.
2. Een webshop hoeft niet per se, maar een digitaal kanaal is essentieel om te overleven: om in contact te komen met klanten en je onderscheidend vermogen duidelijk te maken.
3. Denk na over de locatie. Over die van je winkel, maar zeker ook over je positie online. Zorg ervoor dat je klanten je weten te vinden en ook dat de digitale etalage er goed uitziet.
4. Zorg voor de juiste (lokale) bedrijfsinformatie op Google, zoals je adres en een goed bereikbaar telefoonnummer. Google heeft een voorkeur voor lokale zoekresultaten.
5. Maak online vooral persoonlijk. Spreek je klanten aan met hun voor- en/of achternaam en maak gebruik van de kennis die je over zijn of haar koopgedrag hebt. Beheer die data.
6. Maak slim gebruik van wederkerigheid. Oftewel: als je iets geeft, krijg je waarschijnlijk iets terug. Denk aan het aanbieden van een kopje koffie in de winkel, en het aanbieden van goede artikelen of video’s op de website.
7. En onthoud, beste ondernemers: online en offline zijn geen verschillende werelden. Op de juiste manier toegepast, versterken ze elkaar.
Klik hier om het webinar terug te kijken.
Dit verhaal is onderdeel van onze wekelijkse bijlage #NLStartOp. Het eerste nummer staat in het teken van de horeca.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Dit is de duurste camper van Nederland
De duurste camper van Nederland staat te koop in Oss. Het gaat om de Morelo Grand Empire 110GSO+. Aan boord zijn een wasmachine, een vaatwasser een fietsenlift en een garage waar bijvoorbeeld een Mini Cooper in past. -
Zo deel je wachtwoorden op een veilige manier
We kunnen er kort over zijn: deel je wachtwoord nooit. In de praktijk gebeurt dit echter vaak genoeg. Mocht het om welke reden dan ook toch nodig zijn om je wachtwoord te delen met vrienden of familieleden - omdat je een abonnement op bijvoorbeeld Netflix of Spotify deelt: zo doe je dat veilig. -
interview consumentenpsycholoog
Voorspellingen komen nooit uit: 'Kijk maar naar de crisis van 2008'
Het is alsof Nederland langzaam ontwaakt uit een verlengde winterslaap. Hoe ervaart ons brein ‘het nieuwe normaal’ straks in restaurants, op terrassen en - coronaproof - op vakantie? Consumentenpsycholoog Patrick Wessels blikt vooruit. -
Podcast
Tot en met de laatste dag van 2020 kun je hier luisteren naar de podcast Achter het Verhaal
Van 10 december tot en met 31 december rijdt onze kersttruck door Nederland! Iedere dag tijdens de NL Blijft Thuis Kersttour kun je hier luisteren naar de nieuwste podcast van Achter het Verhaal. -
PREMIUM
‘Gekkenhuis’ bij kerststallenroute: ‘Even naar buiten, even de lichtjes opzoeken’
Kijk deze dagen rond in Bavel en overal zie je mensen lopen. Kaart in de hand, langs alle kerststallen die de bewoners voor hun huis hebben gezet.
-
Gemeenteraadslid Janneke leert jongeren een fijn lesje politiek op TikTok en gaat viral
Is TikTok enkel een social media platform waar jongeren dansjes op doen? Nee hoor, niet als het aan Janneke ligt. Janneke is gemeenteraadslid in Den Haag en daarnaast actief op TikTok. ,,Ik wil laten zien wat er in de politiek speelt. Landelijk, maar ook in Den Haag.’’ -
PREMIUMGeld & Geluk
‘Vroeger kochten we eens in de drie jaar nieuwe auto’s, nu hebben we ze al vijf jaar’
In deze Mezza-rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. Inge en Eric houden van golf, autoracen en vakanties. ‘Dubai is wel heel duur dit jaar. Dus gaan we twee emiraatjes verder.’ -
Alleenstaande moeder Lenne (23) gaat viral na halen propedeuse ondanks haar thuissituatie
Op social media gaan veel verdrietige posts rond over mensen die hun baan verliezen en hun studie niet voort kunnen zetten vanwege corona. Hierdoor kunnen we soms snakken naar wat positiviteit. Daar zorgt moeder Nelleke voor, die op Twitter viral gaat met een post over haar dochter Lenne die ondanks dat ze een alleenstaande, jonge moeder is haar propedeuse in één keer behaalde tijdens corona.