-
Volledig scherm
- © Unsplash

Opgelet: zo kan jij (voor iemand anders) gebruik maken van de Haarlemse Boodschappendienst

indebuurt HaarlemIn de coronacrisis is het voor veel ouderen en mensen die minder mobiel zijn of een zwakke gezondheid hebben lastig en risicovol om boodschappen te doen. Om hen te helpen hebben jongerenorganisatie Triple ThreaT, vervoersorganisatie Zoefzoef en Albert Heijn Vos de handen ineengeslagen.

Sinds deze week bieden zij de gratis boodschappendienst aan: de Haarlemse Boodschappenservice. “We hebben de bezorgservice afgelopen zaterdag getest met de eerste klanten en zij waren ontzettend blij en dankbaar dat wij deze service aanbieden. We verwachten dan ook dat we met deze boodschappen service echt in een behoefte van een zeer kwetsbare groep Haarlemmers voorzien.”

Voorwaarden

- Je woont in Haarlem of bestelt boodschappen voor iemand in Haarlem. Er wordt bezorgd in alle wijken van maandag tot en met vrijdag.

- Je bent (of de persoon voor wie je bestelt is) 65plus en het is niet verstandig zelf boodschappen te doen.

- De bezorgde boodschappen worden verzameld bij Albert Heijn Vos (Westergracht).

- Bezorgtijden (voorlopig): maandag tot en met vrijdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

- Er worden geen kosten gerekend voor de bezorging.

Zo gaat het in zijn werk

1. Bestellen kan telefonisch:

maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur: 023-5436046
of via e-mail: boodschappen@zoefzoefhaarlem.nl
(vermeld naast je lijstje met boodschappen ook je adres en telefoonnummer)

2. Telefonisch wordt het boodschappenlijstje met je doorgenomen en besproken:

- Wanneer er bezorgd wordt
- Hoe wordt bezorgd (de bezorgers blijven op afstand, je neemt zelf de boodschappen mee naar binnen)
- Hoe je kunt betalen (met een pinautomaat aan de deur, andere mogelijkheden bespreekbaar)

3. De boodschappen worden op de dag van bezorging in de ochtend verzameld in de winkel en vanaf 11.00 uur bezorgd door de vrijwillige chauffeurs van Triple ThreaT en Zoefzoef.

4. Bij de bezorging van de boodschappen wordt er aangebeld en zetten ze boodschappen voor de deur. Daarbij houden ze 1,5 meter afstand van de klant om ieders gezondheid te respecteren. De bezorger geeft de klant eerst twee latex handschoenen. De klant pakt vervolgens de boodschappentas die voor de deur staat op en kan met de meegeleverde kassabon de boodschappen controleren.

5. Betaling van de boodschappen vindt plaats met een mobiel pinapparaat, waarbij de klant zijn/haar (bank)pinpas gebruikt. Na de transactie ontvangt de klant de pinbon.

Erbij horen

Renier Thoen van Albert Heijn Vos: “In deze moeilijke tijd, hebben kwetsbare mensen het extra moeilijk, vandaar dat wij vol enthousiasme samen met Triple ThreaT en Zoefzoef deze thuisbezorgservice in het leven hebben geroepen en wij hopen op deze manier hen een klein beetje te kunnen helpen en hen het gevoel te geven dat zij erbij horen/niet vergeten worden.”