Zwaard van Damocles is weg: VV Gilze kan het eeuwfeest gewoon vieren
GILZE - Amateursportcomplexen liggen er momenteel verlaten bij door corona. De clubs hebben het zwaar; niet alleen omdat er niet actief gesport kan worden, maar ook omdat de inkomsten uit de kantineomzet compleet zijn weggevallen en ook de sponsorwerving lastiger wordt.
Ron van Kuijk
Toch ging bij voetbalvereniging Gilze gisteren de vlag uit. Het wist namelijk de toekomst van de club veilig te stellen door het vastleggen van maar liefst twee hoofdsponsors.
Bestuurslid Roderick Broers (49) verkeert in een staat van euforie nu de club erin is geslaagd om twee hoofdsponsors vast te leggen voor de komende vier jaar: ,,Corona veroorzaakt veel ellende en verdriet in de maatschappij. Als voetbalclub die midden in de samenleving van Gilze staat, hebben we er net zoals vele andere verenigingen natuurlijk ook last van. Alles ligt stil en het is nog maar de vraag wanneer de bal weer kan gaan rollen op ons sportpark. Maar de club moet wel blijven doordraaien."
Zwaard van Damocles
Dat er met ingang van het nieuwe seizoen een nieuwe hoofdsponsor moest komen, hing als een soort zwaard van Damocles boven de vereniging. Broers daarover: ,,Daarom zijn we ook zo blij dat we kunnen bekendmaken dat we in brood- en banketbakkerij Ad Spapens en Machines Kennes uit Gilze zelfs twee hoofdsponsors hebben gevonden."
Goed nieuws
Bij VV Gilze waren ze wel toe aan wat goed nieuws, want door corona dreigen de geplande activiteiten rond het 100-jarig jubileum dat in maart 2021 zou worden gevierd in het water te vallen.
Broers vertelt: ,,Natuurlijk wilden we die mijlpaal uitgebreid vieren, maar op dit moment weten we niet wat we dan wel of niet mogen. Zeker is dat we het niet zomaar voorbij laten gaan."
Van één activiteit rond het 100-jarig jubileum is al zeker dat die wel doorgaat. Sterker nog: in januari kan heel Gilze bij de plaatselijke Jumbo-vestiging al voetbalplaatjes gaan sparen van alle leden en vrijwilligers om die vervolgens in het speciale album te plakken. ,,We zijn heel blij en trots dat we iedereen coronaproof hebben kunnen fotograferen."
Natuurlijk wilden we die mijlpaal uitgebreid vieren, maar op dit moment weten we niet wat we dan wel of niet mogen. Zeker is dat we het niet zomaar voorbij laten gaan
Roderick Broers
Broers weet als bestuurslid met onder meer sponsoring in zijn pakket dat het tegenwoordig niet eenvoudig is om ondernemers aan de club te binden: ,,Je moet als club een goed verhaal en een sterke organisatie hebben. Maar het gaat er vooral om dat ondernemers de vereniging een warm hart toedragen. Want het is maar de vraag of Ad Spapens dankzij zijn hoofdsponsorschap daadwerkelijk meer brood verkoopt.”
Dit is echt een belangrijke stap voor het voortbestaan van VV Gilze; helemaal met het eeuwfeest in het vooruitzicht
,,Sponsoren is mooi, maar het bestaat dus voor zeker tachtig procent uit goodwill. Ad Spapens bijvoorbeeld is al zo'n 35 jaar sponsor van onze club, waarvan de laatste jaren ook al als hoofdsponsor. We zijn dus blij dat hij zijn overeenkomst nu met ingang van het nieuwe seizoen verlengd heeft en dat we er met MK Gilze nóg een hoofdsponsor bij hebben. Als bestuur moet je zorgen voor continuïteit en vooruit kijken. Dat is qua sponsoring dus gelukkig goed gelukt. Het is echt een belangrijke stap voor het voortbestaan van VV Gilze; helemaal met het eeuwfeest in het vooruitzicht.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.