1. Fotografe Jitske Schols over borstkankerverhaal “Getroffen door de kracht van deze vrouwen”
    Achter het Verhaal

    Fotografe Jitske Schols over borstkan­ker­ver­haal “Getroffen door de kracht van deze vrouwen”

    Borstkanker raakt in Nederland jaarlijks 17.500 vrouwen (en mannen). Patiënten hebben steeds betere overlevingskansen, maar de ziekte gooit het leven van elke patiënt overhoop. In AD Magazine vertelden vijf vrouwen over wat borstkanker met hen deed en doet. Fotografe Jitske Schols (50) portretteerde vier van hen - met ontbloot bovenlijf en in zwart-wit. Lezers reageerden massaal.
  1. Journalist hoorde elke dag ‘wees voorzichtig want dit is Kenia’
    Over ons

    Journalist hoorde elke dag ‘wees voorzich­tig want dit is Kenia’

    Oud-topman Philips (69) verdwijnt tijdens ‘vechtscheiding’ in Kenia. Zo luidt de kop boven het artikel over de Nederlandse Tob Cohen dat op 2 augustus op deze site verschijnt. De verdwijningszaak, die een tragische climax zou krijgen en nog steeds niet is opgelost, houdt journalist Caspar Naber vrijwel dagelijks bezig en bracht hem zelfs naar Nairobi. Hoe pak je zo’n drama aan en wat doet het met je? Nabers zoektocht in zijn eigen woorden.
  2. Regionale journalistiek zit stevig in ons DNA

    Regionale journalis­tiek zit stevig in ons DNA

    Beste abonnee, In deze nieuwsbrief wil ik je graag iets vertellen over de regionale journalistiek die wij bij het AD bedrijven. Want behalve over (inter)nationaal nieuws, sport, cultuur en entertainment - om maar een paar onderwerpen te noemen - maken wij ook veel verhalen en video’s over zaken die jij dicht bij huis meemaakt. Niet voor niets is ons motto ‘AD, altijd dichtbij’. Het AD heeft zeven regionale redacties in de provincies Zuid-Holland en Utrecht (en een klein stukje van Gelderland en Noord-Brabant). In de krant en online berichten zij over alles wat er gebeurt in de regio’s rond Amersfoort, Utrecht, Den Haag, Dordrecht en Rotterdam en in de gebieden van Groene Hart en Rivierenland. Wij hebben dat deel van de Randstad verdeeld in 18 verschillende edities, zodat wij zo lokaal mogelijk kunnen werken. En door een samenwerking met vele collega’s in het land kunnen wij in onze AD-app en op onze site het regionale nieuws uit het héle land brengen.