Oud-minister Camiel Eurlings, oud-minister Melanie Schultz van Haegen en Mark Rutte.
Volledig scherm
PREMIUM
Oud-minister Camiel Eurlings, oud-minister Melanie Schultz van Haegen en Mark Rutte. © ANP

Hoe het kabinet drukte op kosten Schiphol: beveiliger ging van 3500 euro naar 2200 per maand

Politiek Den Haag schreeuwt moord en brand over de chaos op Schiphol, maar jarenlang drong de staat zélf aan op het omlaagbrengen van de kosten.

116 reacties

  • Matthieu Bazen.

    2 weken geleden
    Een van de functie eisen voor een nieuwe directer moet zijn dat het een man/vrouw is die weet waar hij/zij over praat en zeker geen zakkenvullende ex politicus.
  • J Smid

    2 weken geleden
    Wij hebben een alom bekend spreekwoord dat de politiek niet begrijpt: ""Wie het onderste uit de kan wil - in geval van Schiphol is dit winst- en groeimaxilisatie - krijgt het deksel op zijn neus. Waarvan akte !!
  • P.E.E. henssen

    2 weken geleden
    Twaalf jaar Rutte = twaalf jaar elllede in het land.. Laat hem nu snel oprotten !
  • DH de Knoop

    3 maanden geleden
    Als ministers niet begrijpen dat concurrentie niet alleen over KOSTEN gaat, maar bij dienstverlening ook en vooral over KWALITEIT, dan zijn ze totaal ongeschikt voor hun functie. Wij betalen liever een paar tientjes méér om te vliegen vanaf Rotterdam, om geen uren in deprimerende drukte neus aan neus te hoeven staan. Zo simpel is het; comfort moet betaald worden. Dan maar minder vaak op reis maar wel relaxed !
  • DH de Knoop

    3 maanden geleden
    Ik ben nooit een fan geweest van Schiphol, van de idiote drukte sinds vele decennia en het 'groot, groter, grootst' ofwel groeien om de groei, van welk bedrijf dan ook. Geef mij maar meerdere kleinere luchthavens zoals Rotterdam en Eindhoven, veel overzichtelijker en mensvriendelijker voor zowel reizigers als personeel ! Mologgen als Schiphol en Heathrow hebben decennia geleden al het punt overschreden waar 'economies of scale' over zijn gegaan in DISeconomies of scale.