YouTuber korthom heeft via ‘een betaald partnerschap’ met Rijksoverheid.nl een filmpje op zijn Instagrampagina geplaatst waarin hij de maatregelen van het kabinet promoot.
Volledig scherm
PREMIUM
YouTuber korthom heeft via ‘een betaald partnerschap’ met Rijksoverheid.nl een filmpje op zijn Instagrampagina geplaatst waarin hij de maatregelen van het kabinet promoot. © Screenshot Instagram

Kabinet zet influencers in om jongeren te bereiken bij coronacampagne

Het kabinet zet YouTubers en vloggers in bij de Alleen Samen-campagne die het coronavirus moet indammen. Tien van deze influencers, die vooral een groot bereik hebben onder jongeren, krijgen ook betaald voor het plaatsen van een video en een story op sociaal medium Instagram. Die betalingen lopen via mediabedrijf Talpa.

De influencers, zoals YouTuber Qucee (Quentin Correia) en Thomas Brok, beter bekend als korthom, zijn uitgekozen op hun bereik onder jongeren tussen de 14 en 19 jaar en ‘enthousiasme en affiniteit’ met het onderwerp. Ook is er gekeken naar de etnische achtergrond, leeftijd en sekse van hun doelgroep.