Demissionair premier Mark Rutte en demissionair Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (CDA) in gesprek met de pers over de laatste stand van zaken rond het coronavirus.
Volledig scherm
Demissionair premier Mark Rutte en demissionair Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (CDA) in gesprek met de pers over de laatste stand van zaken rond het coronavirus. © ANP

Met noodgrepen wil kabinet herhaling van vorige zomer voorkomen

Halverwege de zomer gooit het kabinet het beleid om. Vakantievoorschriften worden slecht nageleefd, dus veranderen de regels in de hoop een herhaling van vorig jaar te voorkomen. Toen kwamen vakantiegangers massaal besmet terug.

62 reacties

  • J. Zomers

    2 maanden geleden
    Alles mag... niets moet. Dit hebben ze nu omgedraaid - alles moet... niets mag.
  • Anoniem

    2 maanden geleden
    Jim Collins. Risico van 95 euro boete bij de grens en gewoon naar huis kunnen rijden is veel goedkoper dan in het buitenland laten testen. Klaar !
  • geert postmus

    2 maanden geleden
    Als je mensen een boete geeft, moet je ze verplicht ophokken. Het heeft geen nut een boete te geven en door te laten. Jammer voor de jankende vakantie ganger, hadden ze maar een jaartje over moeten slaan. Het vaccin zorgt er alleen voor dat je niet dood gaat, verder niets nada noppes.
  • Tom Vermeulen

    2 maanden geleden
    Wat moet het een heerlijk gevoel zijn, Rutte en de Jonge afzeiken. En dan nog even controleren of de moderator je bericht heeft geplaatst. Ik noem dat zelfkieteling.
  • M.G. Bults

    2 maanden geleden
    Te laat. Zoals de laatste 1,5 jaar. Wat een kneuzen zijn het toch. Zo ook een deel van de Nederlandse bevolking.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.