Leerlingen laten zich voortduwen in een rolstoel of proberen met een blinddoek en een stok de weg te vinden.
Volledig scherm
PREMIUM
Leerlingen laten zich voortduwen in een rolstoel of proberen met een blinddoek en een stok de weg te vinden. © Cor de Kock

Basisscholieren leren hoe het is om handicap te hebben: ‘Ik vind het zielig’

Via het GIPS-project van Stichting Platform Gehandicapten Zedje leren basisscholieren in de regio wat het is om een handicap te hebben.

Het GIPS-project was deze week op CBS De Hoeksteen in Giessenburg. Het is een vrolijke chaos in groep 6 van De Hoeksteen. De kinderen zijn geboeid door het opdrachtencircuit dat om hen heen opgesteld staat. Heleen van Toor van Zedje verzorgt de introductie: ,,Ik kom zelf niet uit Giessenburg, maar uit Noordeloos'', vertelt ze, terwijl ze met de rechterhand een knikkerbeweging maakt. ,,Ik ben slechthorend. Dit is het gebaar voor Noordeloos.''

Rivierenland