Volledig scherm
PREMIUM
Roy Grünewald. © Marco de Swart

Heel Holland holt voor ‘Sta op tegen kanker’ naar Gorinchem. Wat krijgen we ervoor terug?

COLUMNIeder bedrijf maakt een afweging tussen kostprijs en resultaat. Bij evenementen is het ‘probleem’ dat de winst vaak niet in geld is uit te drukken, maar in vage begrippen als goodwill, meer publiciteit, betere informatie, meer klanten. Maar hoevéél beter en meer dan, uitgedrukt in euro’s?

Moeilijk. In mijn schouwburgtijd maakte ik mee dat potentiële klanten die een evenement in het theater wilden organiseren afhaakten. Ze waren zich rot geschrokken van de offerte. Wat ze niet wilden begrijpen is, dat ze moeten betalen voor zaken die als vanzelfsprekend worden beschouwd. 

Rivierenland

Poll

Qbuzz wil reizigers laten betalen voor het meenemen van de fiets in de spits op de MerwedeLingelijn

  • Ja, goed idee (27%)
  • Nee, niet doen (73%)
2208 stemmen