Espressobar Hugo in Gorinchem is tijdelijk dicht door personeelstekort én vakantie.
Volledig scherm
Espressobar Hugo in Gorinchem is tijdelijk dicht door personeelstekort én vakantie. © Espressobar Hugo

Noodgedwongen zomerstop voor espressobar Hugo door personeelstekort

Espressobar Hugo aan de Gorcumse Grote Markt is alle dagen open. Zelfs tijdens de coronacrisis konden Gorcumers er een koffie to go scoren. Maar vanaf 9 augustus gaat de deur van de horecazaak twaalf dagen in het slot. Vanwege personeelstekort en de vakanties van de medewerkers die alle dagen aan het werk zijn. 

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Werken aan goede start voor alle pasgeboren West Betuwse kinderen: tientallen groeien op in kwetsbare omgeving
    PREMIUM

    Werken aan goede start voor alle pasgeboren West Betuwse kinderen: tientallen groeien op in kwetsbare omgeving

    Jaarlijks groeien meer dan tachtig pasgeboren kinderen in West Betuwe op in een kwetsbare situatie. Daar wil de gemeente iets aan gaan doen. Vijftien zorginstellingen zetten zich daarom de komende jaren in om deze kinderen en hun ouders te helpen bij een goede start. De wereld is immers sterk veranderd: ‘Vijftig, zestig jaar geleden vormde de directe omgeving veel vaker het sociale vangnet.’
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

Rivierenland