Volledig scherm
PREMIUM
Qbuzz nam een week geleden het busvervoer in de regio over van Arriva. ,,Er waren problemen bij de opstart. De eerste dagen was het best een chaos'', geeft het bedrijf toe. © Anja Broeken

Werk aan de winkel voor Qbuzz: 'Veel vertraging en verdwaalde chauffeurs’

Vertraging, verdwaalde chauffeurs en veel klachten van reizigers. De intrede van de bussen van Qbuzz in de regio, ging de afgelopen week allerminst ongemerkt. De vervoerder belooft beterschap.

'Waar blijft bus 388 die hier om 8.36 uur had moeten zijn? Borden geven niks aan en ik wacht al 45 minuten in de kou', 'Vier uur over reisje naar school gedaan in plaats van anderhalf uur, regelen jullie de volgende keer even een taxi?' en 'Ik heb zojuist een uur op twee bussen staan wachten die allebei niet kwamen. Resultaat? Sollicitatiegesprek gemist. Bedankt!’

Het is slechts een greep uit de tal van online berichten aan het adres van Qbuzz, dat een week geleden het busvervoer in de regio overnam van Arriva. De dagen daarop regende het klachten, over gemiste aansluitingen, vertraging en bussen die helemaal niet verschenen. ,,Wij hebben onze kinderen een paar keer moeten ophalen omdat de bus niet kwam opdagen", foetert Joke Stravers uit Groot-Ammers, ook raadslid in Molenwaard.

Rivierenland