Citymarketing Roosendaal valt tonnen goedkoper uit
ROOSENDAAL - Het plan om Roosendaal meer en beter op de kaart te zetten valt tonnen goedkoper uit.
Waar de gemeente Roosendaal eerder dit jaar nog aankondigde zeker 750.000 euro per jaar kwijt te zijn aan citymarketing, is dat volgens verantwoordelijke wethouder Cees Lok teruggebracht naar ongeveer 500.000 euro per jaar. Lok: ,,Die winst halen we vooral uit de personeelskosten.''
Cao
Aanvankelijk zouden de vier citymarketeers betaald worden conform de cao voor gemeenteambtenaren. Lok zegt dat daar van af is gestapt. In plaats daarvan worden die mensen betaald volgens de cao waar ook het VVV-personeel onder valt. ,,Daarmee worden de structurele personeelskosten aanzienlijk verlaagd.''
Dat zei Lok donderdagavond tijdens de gemeenteraadsvergadering. Daar bleek dat de financiering van die nieuwe citymarketingstrategie ook de gemeenteraad flink bezig blijft houden. De gemeente Roosendaal wil de komende vier jaar fors investeren in een plan om de stad beter te vermarkten, maar het blijft voor de raad onduidelijk waar het merendeel van dat geld nou precies vandaan moet komen. Alleen voor dit jaar ligt nu concreet geld klaar.
Begin
Lok: ,,Dat is ook nodig als we op 5 november (de precieze dag waarop Roosendaal 750 jaar bestaat, CH) willen beginnen.'' Voor het startjaar gaat het grofweg om 'maar' 3,5 ton. Lok: ,,Dat zijn vooral kosten die gemaakt moeten worden om te kunnen beginnen, zoals het bouwen van een website.'' Over het geld voor de overige jaren zal de gemeenteraad nog een apart besluit moeten nemen. Lok: ,,Het vorige college vond het namelijk niet kies om geld te claimen voor over een paar jaar, dat is over je graf heen regeren.''
'Wat levert het op?'
Toch heeft diezelfde raad nog steeds veel vraagtekens bij de financiering van het complete plan. Bijvoorbeeld René van Broekhoven (Roosendaalse Lijst): ,,Ik mis een overzicht van de baten. We gaan toch geen vlaggen ophangen, zonder te weten wat het nou precies oplevert?'' Lok zegt nog voor de vergadering van volgende maand met een duidelijkere uitwerking van doelen te komen, zoals een gewenste toename van het aantal bezoekers of het aantal bedrijven dat zich in Roosendaal heeft gevestigd.
PvdA'er Michael Yap wil vooral nog meer duidelijkheid over waar dat citymarketingbureau eigenlijk kantoor gaat houden. ,,In ieder geval niet op het stadskantoor'', verzekerde Lok alvast. ,,Dat bureau werkt niet voor ons, dus het liefst op een centrale, neutrale plek.'' Hij denkt daarbij hardop aan het paviljoen op de Nieuwe Markt. Daar zou dan ook het VVV bij in moeten trekken.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Bravis ziekenhuis scoort bijna 11 miljoen over 2022: ‘Trots, maar ook grote zorgen’
Roosendaal -
PREMIUM
Geen vet eten om hartkwaal te voorkomen? Een hardnekkige fabel, zegt cardioloog
Wat veroorzaakt hartaandoeningen, en hoe houd je je hart gezond? Daar gaan meerdere adviezen en wijsheden over rond. Cardioloog Janneke Wittekoek vertelt wat er waar is van zes veelgehoorde stellingen over hartgezondheid. -
PREMIUMzes vragen23
Een zonneboiler levert gratis warm water: in zoveel jaar verdien je hem terug
Ondanks stijgende prijzen en langere levertijden blijven zonnepanelen als warme broodjes over de toonbank vliegen. Terwijl zonneboilers maar mondjesmaat worden verkocht. Is dat terecht? Zes vragen over de potentie van een zonneboilersysteem op je dak. -
Melkwagen kantelt en valt van dijk in Hoeven, chauffeur door brandweer uit wagen gehaald
HOEVEN - Een vrachtwagen met een trailer die gevuld was met melk is dinsdag op de Goudbloemsedijk in Hoeven van een dijk gereden en omgekanteld.Hoeven -
Roosendaal krijgt een apart citymarketingbureau
ROOSENDAAL - Roosendaal krijgt dit voorjaar een apart citymarketingbureau. Daarin werkt de gemeente samen met het VVV aan het positief uitdragen van de stad op gebieden als sport, cultuur, wonen en ondernemen. Dat bureau wordt gerund door het personeel van de afdelingen communicatie van beide instanties. De gemeente wil hier twee ton voor uittrekken.
-
PREMIUMWaarvan Akte
Met kneepjes passen we zijn testament aan, drie dagen later krijg ik bericht van zijn overlijden
-
-
-
Gemeente Roosendaal: bureau citymarketing geen concurrent voor bestaande evenementen (en betalen hoeft ook niet)
ROOSENDAAL - Organisatoren van evenementen in Roosendaal hoeven niets te betalen aan het nog op te richten citymarketingbureau (CMB). En het is zeker niet zo dat dit bureau zelfstandig evenementen op touw gaat zetten. -
Nieuw beeldmerk en citymarketing plan voor Roosendaal
ROOSENDAAL - Met een nieuw beeldmerk en citymarketingplan wil de gemeente Roosendaal ervoor zorgen dat meer mensen op het gebied van wonen, werk en vrije tijd voor Roosendaal kiezen. Het plan wordt na de verkiezingen van 21 maart voorgelegd aan de nieuwe gemeenteraad.
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer