Volledig scherm
Roosendaal zet dit jaar in op citymarketing, er wordt een apart bureau in het leven geroepen om de gemeente beter op de kaart te zetten.

Gemeente Roosendaal: bureau citymarketing geen concurrent voor bestaande evenementen (en betalen hoeft ook niet)

ROOSENDAAL - Organisatoren van evenementen in Roosendaal hoeven niets te betalen aan het nog op te richten citymarketingbureau (CMB). En het is zeker niet zo dat dit bureau zelfstandig evenementen op touw gaat zetten. 

Dat meldt wethouder Hans Verbraak op vragen van de VLP-fractie. Het is de bedoeling dat, als de gemeenteraad goedkeuring verleent, vier marketeers aan de slag gaan in een onafhankelijke stichting (CMB). De gemeente betaalt het bureau de eerste vier jaar 750.000 euro per jaar. De initiatiefnemers hebben onder meer een nieuw beeldmerk, een roos, voor Roosendaal gemaakt. 

VLP'ers Martijn Verbeek en Evelien van der Star vragen zich af hoe de financiering na die vier jaar wordt geregeld. ,,We weten dat  er vanaf 2022 publiek private samenwerking tot stand moet komen, maar hoe?"

Volgens Verbraak heeft het CMB lang genoeg de tijd een werkbare vorm te zoeken. ,,Via fondswerving kan de begroting bijvoorbeeld worden aangevuld, zo'n constructie heeft zich ook in andere steden bewezen." 

Volgens de wethouder is het dus zeker niet aan de orde dat het CMB zelfstandig activiteiten op poten zet of dat er aan deze club moet worden betaald. ,,Het CMB zal wel de grote evenementen ondersteunen."

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Dynamisch sfeertje, maar weinig bezoekers op Hippe Fair in Roosendaal
    PREMIUM

    Dynamisch sfeertje, maar weinig bezoekers op Hippe Fair in Roosendaal

    ROOSENDAAL - In het Openluchttheater draait een dj hippe loungemuziek, even verderop geeft zangeres Isméne Elbers een optreden en volgen een aantal kinderen een clinic in skaten en graffiti bij Tom Onrust van het Kingdom Festival. De moeders vermaken zich ondertussen met snuffelen in de vele kraampjes met hippe kleding, het evenement heet ten slotte niet voor niets Hippe Fair. Of ze drinken een gin-tonic die hier uit de tap komt. ,,Een primeur, die tap hebben we speciaal laten maken'', zegt Daan van der Tuin van Wenneker.