Volledig scherm
PREMIUM
© Marcel Otterspeer / Pix4Profs

Toerisme heeft de toekomst in Halderberge: 'Met deze ingrediënten kan elke domoor een lekker gerecht maken'

HOEVEN - Het gaat goed met het toerisme in Halderberge, maar het kan nog veel beter. Dat is althans de overtuiging van het nieuwe citymarketingbureau Visit Halderberge, dat donderdagmiddag in de bibliotheek van Bovendonk de plannen presenteerde aan de Halderbergse recreatie-, horeca- en agrifoodsectoren.

Dit jaar scoort Halderberge naar verwachting een half miljoen toeristische overnachtingen. Daarnaast worden dit jaar, twee jaar eerder dan naar werd gestreefd, 200.000 dagbezoekers ontvangen. Cijfers die een stad als Breda niet haalt, volgens kwartiermaker Henny Luijten van Visit Halderberge. Dat bureau is opgezet vanuit de Toeristische Initiatiefgroep (TIG) Halderberge en VisitBrabant, om met een overkoepelende marketingstrategie en het verbinden van trekpleisters meer toeristen naar de regio te trekken en ze ook langer daar te houden.