Volledig scherm
Een koolmonoxidemelder © Shutterstock

Auto met draaiende motor blijkt oorzaak melding koolmonoxide

updateEen auto in de parkeergarage blijkt de oorzaak te zijn van de koolmonoxidemelding aan de Zijpenberg in Capelle aan den IJssel. Uit voorzorg waren tien woningen tijdelijk ontruimd. Alle bewoners zijn weer terug in hun woningen. 

In een woning ging vanavond een koolmonoxidemelder af. De bewoner belde 112 en de brandweer kwam ter plaatse voor onderzoek en constateerde dat het daadwerkelijk koolmonoxide was. 

In totaal ontruimde de brandweer tijdelijk tien woningen.  Een auto met draaiende motoren in de garage onder wooncomplex bleek de boosdoener. ,,De koolmonoxide was opgestegen en had een woning bereikt waarna een melder was afgegaan’’, aldus een woordvoerder van de Veiligheidsregio. 

Koolmonoxide is een reukloos gas. Symptomen van een koolmonoxidevergiftiging zijn hoofdpijn, duizeligheid en flauwvallen. Wie er te lang aan wordt blootgesteld kan zelfs overlijden. 

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Rotterdam