Volledig scherm
De bedenkers van de Rotterdamse campagne ‘Pikpraat van straat’ hebben vanavond de prijs voor beste Europese PR-campagne gewonnen. © ANP

Bedenkers ‘Pikpraat’ winnen prijs voor beste Europese PR-campagne

De bedenkers van de Rotterdamse campagne ‘Pikpraat van straat’ hebben vanavond de prijs voor beste Europese PR-campagne gewonnen. In Londen namen de winnaars van de Sabre Award hun prijs in ontvangst. 

De campagne werd eind 2017 in Rotterdam gelanceerd om de strijd tegen het sissen, uitschelden of achtervolgen van vrouwen aan te gaan. Via een StopApp kunnen vrouwen seksuele intimidatie op straat gelijk melden. Deze informatie komt in een database terecht, die duidelijk moet maken waar de overtreders zich vaak ophouden. 

Het woord ‘pikpraat’, waarmee de gemeente Rotterdam seksuele intimidatie wil tegengaan, is bedacht omdat het ‘aansluit bij de doelgroep’. In Rotterdam zouden zo'n 130.000 vrouwen wonen die vallen in de doelgroep.

Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Rotterdam en omstreken? Schrijf je hier gratis in!

In samenwerking met indebuurt Rotterdam