Bij de pakken neerzitten? Welnee, deze feestorganisatoren zetten een kledingmerk op
Wat doe je als jonge Rotterdamse evenementenorganisator als de branche waarin je van 2020 jouw jaar had willen maken, volledig op zijn gat ligt door corona? De 24-jarige Wander Krans en de één jaar oudere Lennert Kok zetten samen met vormgever Ravi van den Herik (20) Howmuch Productions op, een nieuw streetwearmerk.
Delen per e-mail
Kok had onder meer gehoopt te stralen met zijn Panchi-concept tijdens het Triangle Festival in het Roel Langerakpark, Krans zag zijn Donna-stage tijdens het Boothstock Festival in het Kralingse Bos ook al tijden helemaal voor zich. Maar niet dus.
Creatieve ei
In een hoekje zitten sippen, deden ze niet. Ze sloegen de handen ineen. Iets online moest het worden. De twee lieten zich bijspijkeren op het vlak van e-commerce. Via een bekend Nederlands webwarenhuis verkochten ze een partij seksspeeltjes - ‘die sturen mensen niet snel retour’ - maar blij werden ze er niet van. Hun creatieve ei konden ze er niet in kwijt.
Vanwege Koks interesse in kleding en een gezamenlijke vriendin die werkzaam is in de mode, verlegden ze de aandacht naar kleren. Ravi van den Herik sloot zich bij het duo aan. Hij heeft al een eigen kledingmerk.
Vragen
Howmuch was geboren. De naam is volgens Van den Herik ‘superlauw en heel sterk’. ,,Zeker dit jaar is er een van veel vragen en weinig antwoorden. How much, ja wat dan... Je moet het zelf bedenken’’, legt Kok uit. Afgelopen vrijdag was de lancering. De collectie omvat nu hoody’s, T-shirts, shirts met lange mouwen, petjes/mutsen en, extra voor vrouwen, crop tops. Iedere maand willen ze met een nieuwe drop komen - kleding met het logo in net een ander kleurtje, in weer een iets andere creatie.
Al met al is het een nuttige periode gebleken, weet Krans nu. ,,Wat we met het opzetten van dit kledingmerk leren, kunnen we straks voor onze evenementen gebruiken.’’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Wie is er bang voor de hoody? ‘Het geeft mensen een unheimisch gevoel’
De hoody is behalve een populair mode-item ook een kledingstuk dat achterdocht en angst opwekt. Het dragen ervan heeft zelfs mensenlevens gekost. Een tentoonstelling in Het Nieuwe Instituut in Rotterdam ontrafelt de vele aspecten van het politiek beladen kledingstuk. -
eigen tuin eerst Klimaatopwarming in de tuin: kansen voor exotische planten
Het klimaat is blijvend veranderd, maar daar zijn tuinliefhebbers nog niet aan gewend. Laten we wat experimenteren, stelt tuingoeroe Romke van de Kaa voor. -
PREMIUM
‘Bloedbad in de grote steden’: winkelend publiek blijft weg vanwege mondkapje
Het dringende advies van de overheid om in winkels mondkapjes te dragen, heeft dramatische gevolgen voor hun omzet, zeggen winkeliers. ,,Vooral in de grote steden is het een bloedbad.'' -
Oproep: Ben je 17 jaar en wil jij je verhaal met ons delen?
-
Roparun schuift van Pinksteren door naar oktober
De fysieke Roparun 2021 schuift van het Pinksterweekend door naar het weekend van 2 en 3 oktober. Tijdens het Pinksterweekend is er voor de achtduizend deelnemers wel de mogelijkheid om deel te nemen aan een online versie van de traditionele estafetteloop. In november 2020 maakte de organisatie al bekend dat de Roparun 2021 binnen de eigen landsgrenzen blijft.
-
AUTOTEST Test Citroën C3: strijd tegen de tand des tijds
Eigenzinnig design en comfort zijn van oudsher belangrijke pluspunten van de Citroën C3. Maar kan de huidige, vier jaar oude generatie de concurrentie nog wel aan? -
PREMIUM
VIDEO Gemeente door het stof in zaak zieke schoonmaker: ‘Ik geloof nog steeds dat ze me liever dood hadden gezien’
-
PREMIUM
1,5 meter afstand bewaren? Deze slimme blauwe lijn loopt met je mee
Je loopt een drukke ruimte binnen. Zeg, een stationshal of een beurs. Wanneer een andere bezoeker nadert, verschijnt er plotseling een blauwe streep op de vloer. Komt die persoon binnen de 1,5 meter afstand, dan komen er kronkels in de lijn. Als de afstand weer 1,5 meter is, trekt de lijn recht. Kunstenaar Jólan van der Wiel ontwikkelde het idee met Nick Verstand. In innovatiecentrum Civon in Ulft is inmiddels een werkende versie van het ‘smart distancing system’ te zien.
In samenwerking met indebuurt Rotterdam