Jeroen en Marie-José Baartmans rijden met hun Rotterdamse transportbedrijf Breyten met alleen elektrische trucks.
Volledig scherm
PREMIUM
Jeroen en Marie-José Baartmans rijden met hun Rotterdamse transportbedrijf Breyten met alleen elektrische trucks. © Hannie Verhoeven

Deze transporteur levert zwaar transport aan de stekker: schoon, stil, maar ook een stuk duurder

Vanaf 2025 mag vervuilend vrachtverkeer Rotterdam niet meer in. En dus moet het elektrisch of op waterstof. Kan dat eigenlijk wel? Bestaan zulke wagens al en hoe lang moeten die grote jongens dan wel niet aan de lader?

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

  1. Berghuis over slechte balans in Arena: 'Dat speelt niet mee'
    Play

    Berghuis over slechte balans in Arena: 'Dat speelt niet mee'

  2. Bewoners gewond bij brand zorgcomplex Rotterdam-IJsselmonde
    Play

    Bewoners gewond bij brand zorgcom­plex Rotterdam-IJsselmon­de

Rotterdam

Poll

Moeten de vier stenen leeuwen terug naar het Hofplein?

Moeten de vier stenen leeuwen terug naar het Hofplein?

  • Ja, natuurlijk! (83%)
  • Absoluut niet, staat voor geen meter. (4%)
  • Joh, daar heb ik geen verstand van. (13%)
4141 stemmen