Volledig scherm
PREMIUM
David Berg (r) heeft op het moment meest besproken baan van de stad. Terwijl het klachten regent over rommel op straat, wordt er ook nog eens 17 miljoen euro bezuinigd op zijn dienst ‘Schoon, Heel en Veilig’. © Frank de Roo

Directeur Schone Stad: ‘Als het zo makkelijk was, was de stad allang schoon’

David Berg heeft op het moment meest besproken baan van de stad. Terwijl het klachten regent over rommel op straat, wordt er ook nog eens 17 miljoen euro bezuinigd op zijn dienst ‘Schoon, Heel en Veilig’. De afvalbaas van Rotterdam geeft weerwoord op de aanhoudende kritiek.

Gaan Rotterdammers iets merken van die bezuiniging?

  1. Hoe een Gorcumse werf uitgroeide tot vlaggendrager van de Nederlandse scheepsbouw
    PREMIUM
    Interview

    Hoe een Gorcumse werf uitgroeide tot vlaggendra­ger van de Nederland­se scheeps­bouw

    Veertig jaar geleden lag de scheepsbouw in Nederland op z’n gat. Het miljardendebacle rond Rijn-Schelde-Verolme (RSV) leek het einde van een tijdperk. Anno nu rolt het ene na het andere bijzondere schip van Nederlandse makelij van de werf. Alle grote RSV-werven bestaan nog en zijn - opvallend genoeg - weer in handen van één onderneming: Damen. Het bedrijf is de vlaggendrager van een maakindustrie die zich opnieuw uitvindt. Een interview met ceo René Berkvens van Damen Shipyards Group.

In samenwerking met indebuurt Rotterdam