Guus Meijer, Nathan Volkers en Jitta Meijer schrokken van de enorme hoeveelheid aan luierafval die hun kinderen produceerden. Ze begonnen hun eigen, duurzamere luiermerk.
Volledig scherm
PREMIUM
Guus Meijer, Nathan Volkers en Jitta Meijer schrokken van de enorme hoeveelheid aan luierafval die hun kinderen produceerden. Ze begonnen hun eigen, duurzamere luiermerk. © Frank de Roo

Dit luiermerk zet juist in op verkoop van mínder luiers: ‘Er zit onterecht een stigma op wasbare luiers’

Een luierproducent die inzet op de verkoop van juist mínder luiers. Het klinkt tegenstrijdig, maar dat is de inzet van het duurzame Rotterdamse luiermerk Toddy. Luiers vormen nu zo’n 5 tot 8 procent van de totale hoeveelheid restafval in Nederland. En dat moet minder vinden de oprichters. Hoe? Door wasbare luiers, duurzamere wegwerpluiers én vooral door ouders te helpen om hun kroost eerder zindelijk te krijgen.

In samenwerking met indebuurt Rotterdam