Monteur Zeljko van Hordijk Tweewielers is bezig met een scooter. Drie van de tien op brandstof rijdende scooters die het Rotterdamse bedrijf momenteel krijgt, heeft startproblemen na het tanken van E10-benzine.  Links bedrijfsleider Tim Scheffer.
Volledig scherm
PREMIUM
Monteur Zeljko van Hordijk Tweewielers is bezig met een scooter. Drie van de tien op brandstof rijdende scooters die het Rotterdamse bedrijf momenteel krijgt, heeft startproblemen na het tanken van E10-benzine. Links bedrijfsleider Tim Scheffer. © Frank de Roo

Drukte bij werkplaatsen vanwege slecht startende scooters: ‘Tank niet met E10’

Scootermonteurs in en om Rotterdam hebben de handen vol aan slecht startende scooters. Bijna altijd is E10, een brandstof met een hoger bio-ethanolgehalte, de oorzaak van de trammelant. ,,Als het voorjaar begint verwacht ik nog meer drukte, want dan halen veel mensen de scooter weer uit de garage om te rijden.’’

Het Rhoonse Megascooter waarschuwt expliciet op de bedrijfswebsite. ‘Wij adviseren u met klem om geen E10 benzine met bio-ethanol te tanken. De juiste benzine is de E5 benzine en als men dat niet heeft, neem dan de duurdere benzine zoals Shell V-power, Total Excellium of BP Ultimate.’

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Rotterdam