Volledig scherm
Vier Volkswagens met Duits kenteken, met op de achtergrond de Willemsbrug. © Volkswagen

Duitse autobouwers proberen hun auto's te verkopen aan Duitsers met plaatjes van Rotterdam

Duitse autobouwers hebben Rotterdam ontdekt als achtergrond voor hun reclame-uitingen. Was het dit voorjaar Opel dat Duitse televisiekijkers trakteerde op een in Rotterdam genomen spotje, nu is het Volkswagen die door heel Duitsland posters heeft opgehangen met daarop de Willemsbrug.

Door heel Duitsland hangen sinds enkele dagen posters met daarop vier Volkswagens, met op de achtergrond de Rotterdamse stadsbrug. De fabrikant attendeert autoliefhebbers op de posters op een kortingsactie. Het plaatje is ook terug te vinden op de webpagina van Volkswagen in Duitsland, maar dan onder het kopje ‘all-inclusive-leasing’. De keuze voor de Willemsbrug is opvallend, omdat het vaak haar iets verderop gelegen jongere zus de Erasmusbrug is die in reclamecampagnes figureert.

Duitse televisiekijkers konden eerder dit jaar al kennismaken met Rotterdam in een spotje van Volkswagens grote concurrent Opel. In dat spotje waren onder andere de kubuswoningen, het Centraal Station en de Kop van Zuid te zien. Bijzonder aan beide campagnes is dat ze uitsluitend zijn bedoeld voor de Duitse markt. Onder Nederlandse bedrijven is de stad al langer populair als decor voor reclamecampagnes.

Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws in Rotterdam en omgeving? Schrijf je hier in voor onze gratis nieuwsbrief.

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Rotterdam

Poll

Wat vinden jullie van het nieuwe ontwerp van het Feyenoordstadion?

Wat vinden jullie van het nieuwe ontwerp van het Feyenoordstadion?

  • Wow, dit is te gek! (68%)
  • Is dit alles...? Valt een beetje tegen (18%)
  • Het heeft inderdaad veel weg van de Kuip (15%)
29314 stemmen