De 18 meter hoge 'videotoren' in de fanzone, pal voor de Markthal. Met eromheen het terras en kraampjes voor festivalbezoekers.
Volledig scherm
De 18 meter hoge 'videotoren' in de fanzone, pal voor de Markthal. Met eromheen het terras en kraampjes voor festivalbezoekers. © Tribe Company

Eerste impressies: zo gaat het Eurovision Village eruitzien!

Zó zou het Eurovision Village, de ‘fanzone’ tijdens het Eurovisie Songfestival, eruit moeten zien. De eerste impressies werden zojuist getoond. Van 8 tot en met 16 mei, de finaledag van het songfestival, komt er voor de Rotterdamse Markthal een enorme, ongeveer 18 meter hoge videotoren te staan, met ervoor een terras waar festivalfans de hele dag terechtkunnen. ,,Onder de toren bevindt zich een podium waarop we shows kunnen geven’’, zegt directeur Niel van Hoff van exploitant Tribe Company.

  1. Doodgestoken Daniël (27) trok zelf als eerste mes: ‘Bewijs dat wapen op zak recept is voor ellende’
    PREMIUM
    rechtszaak

    Doodgesto­ken Daniël (27) trok zelf als eerste mes: ‘Bewijs dat wapen op zak recept is voor ellende’

    De dood van de 27-jarige Daniël in de buurt van het Museumpark in Rotterdam bracht in de zomer van 2021 veel teweeg. Tijdens de rechtszaak tegen de verdachte bleek echter dat de Rotterdammer die nacht zelf als eerste een mes trok. Met desastreuze gevolgen. ,,Helaas is deze zaak het zoveelste bewijs dat een wapen op zak een recept is voor ellende, zeker als er alcohol in het spel is.”
  2. ‘Ingewikkelde familierelatie’ ligt bloot tijdens fraudezaak: ‘Dit is ontluisterend om te horen’
    PREMIUM

    ‘Ingewik­kel­de familiere­la­tie’ ligt bloot tijdens fraudezaak: ‘Dit is ontluiste­rend om te horen’

    Een schoonvader die zegt dat vooral zijn schoonzoon een ‘prominente rol’ had bij grootschalige fraude. En een schoonzoon die daarop stelt dat hij geen weerstand kon bieden aan de ‘immense druk’ die zijn schoonvader op hém zou uitoefenen. De ingewikkelde familierelatie tussen de hoofdverdachten in de zaak rond valse donaties op de Islamitische Universiteit van Europa kwam op de laatste dag van het proces bloot te liggen. ,,Hij kruipt in de slachtofferrol.”

In samenwerking met indebuurt Rotterdam