De klankbordgroep van links naar rechts: Mariëtte Lusse, Ernest van der Kwast, Marianne Vorthoren, Marvin Pires, Ahmed Aboutaleb, Carla Evora Delgado-Swiatkowski, Maurice Specht, Rajiv Bhagwanbali (op stoel) en Roderick Post.
Volledig scherm
PREMIUM
De klankbordgroep van links naar rechts: Mariëtte Lusse, Ernest van der Kwast, Marianne Vorthoren, Marvin Pires, Ahmed Aboutaleb, Carla Evora Delgado-Swiatkowski, Maurice Specht, Rajiv Bhagwanbali (op stoel) en Roderick Post. © Gemeente Rotterdam

Ernest en zeven andere Rotterdammers moeten kritiek leveren op Aboutaleb: ‘Mooi dat hij dit aandurft’

Schrijver Ernest van der Kwast is een van de acht Rotterdammers die Ahmed Aboutaleb twee keer per jaar van gezonde kritiek en ideeën gaan voorzien. De burgemeester beloofde aan het begin van zijn derde ambtstermijn namelijk beter te luisteren naar zijn stadsgenoten en ‘zorgen weg te nemen in de samenleving’. 

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    25

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.
  2. Opluchting voor fietsers Maasboulevard: gemeente verwijdert gevaarlijke ‘tarzanbochten’
    PREMIUM

    Opluchting voor fietsers Maasboule­vard: gemeente verwijdert gevaarlij­ke ‘tarzan­boch­ten’

    Natte handjes en dito rug krijg je er van als fietser: die dekselse ‘tarzanbochten’ in het fietspad op de Rotterdamse Maasboulevard. Stuur je wel goed, raak je geen tegenligger en o ja, ook nog op de auto’s letten die vaak veel te hard van en naar het tankstation gassen. Maar de vlag kan uit: de bochten zijn zo goed als rechtgetrokken en auto’s moeten nu als een slak over de verhoogde op- en afrit.

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Rotterdam