Zicht op de plek waar de nieuwe brug moet komen, bezien vanaf een woongebouw in De Veranda.
Volledig scherm
PREMIUM
Zicht op de plek waar de nieuwe brug moet komen, bezien vanaf een woongebouw in De Veranda. © Killian Lindenburg

Felle reacties op plan voor nieuwe Rotterdamse brug: ‘Ze zijn niet goed bij hun hoofd’

REAGERENHet nieuws over de mogelijke komst van een derde stadsbrug leidt tot uiteenlopende reacties in de stad. ‘Rotterdam wil dit niet. Rotterdam wil een tunnel.’

37 reacties

  • tineke vd Kamp

    4 weken geleden
    De al eerder genoemde A 38 naar de Krimpenerwaard stond al jaren in het Rijkswegenplan. Een logische verbinding, zeker als je kijkt naar de leeftijd van de Algerabrug; als die er voor groot onderhoud enige maanden uit moet is het probleem nog veel groter dan nu met Rozenburg. En met een betere aansluiting op de Ruit is het probleem van de Algeracorridor gelijk opgelost en geen 15000 maar 30000 auto's minder op de Brienenoord. Maar lobby van gemeente R'dam (brug naar Kuip) en R'kerk heeft gewerkt
  • Jan Willem Vader

    2 maanden geleden
    Dit tracé alleen bezien in kader Brienenoord-corridor is letterlijk kortzichtig. De gemeenteraad koos immers eerder voor een metro-ringlijn waarvan Kralingsezoom-Zuidplein het eerste onderdeel zou zijn. Dus boor als een combi-tunnel te duur is voorlopig alleen een metrotunnel; fietsers en voetgangers kunnen daar ook gebruik van maken. Niet nog meer auto’s binnen de ruit halen, maar P&R’s daarbuiten: in lijn D met een station Waalhaven. En bij lijn C door verlengen naar Krimpen met een P&R daar.
  • W. Scholte

    2 maanden geleden
    Ik krijg heel sterk de indruk dat de heer Karremans heeft gezien hoe iconisch de Erasmusbrug is geworden, en hoe Bram Peper na zijn dood werd geprezen voor zijn visie rondom de Erasmusbrug en de ontwikkeling van de Kop van Zuid. Nu wil de heer Karremans de reputatie van zijn nalatenschap regelen. Een tunnel zal ook gewoon veel meer verkeer krijgen, omdat metro's met duizenden reizigers per dag daar doorheen kunnen. Rotterdam zou een Circle Line kunnen krijgen, net zoals London.
  • Dierx

    2 maanden geleden
    Een stuk natuur opofferen, mensen die geen rust krijgen, de toestroom van auto's door die wijken. Ongelooflijk. Net als de metro bovengronds in Oost, waar daarna dure slagbomen moesten worden geplaatst en het verkeer om de 3 minuten stilstaat. Lekker milieu vriendelijk. Tunnel voor de metro en fiets is de beste optie. En dat het verkeer over de brug 30 km zou moeten rijden is een lachertje. BTW: Er wordt niet gehandhaafd op een 30 KM weg. Dus?!? De scheurbrug wordt het dan! Doe het 1x goed! AUB
  • Peter Balvert

    2 maanden geleden
    Hoeft niet zo duur te zijn er is over een paar jaar een boog over van de Brienen oord brug

In samenwerking met indebuurt Rotterdam