Volledig scherm
Een glaasje plat mineraalwater. © Lex van Lieshout

Feyenoord gaat drinken bronwater promoten

Feyenoord gaat mineraalwater promoten. Het digitale team van de stadionclub, dat uitkomt in de e-divisie voor Nederlandse voetbalclubs, heeft zijn naam voor twee jaar verbonden aan Sourcy. 

Nederland heeft sinds vorig jaar naast de reguliere voetbalcompetitie ook een gamecompetitie waarbij Eredivisieteams het met hun eigen (betaalde) eSporter tegen elkaar opnamen. Voor Feyenoord komen dit seizoen Jimmy Donkers (Yimmie HD) en Jaey Daalhuisen (JaeyD) uit. De een 'voetbalt’ op de Playstation, de ander op het concurrerende systeem Xbox.

Volgens commercieel directeur Mark Koevermans van Feyenoord past Sourcy perfect in de ambitie van de club om meer maatschappelijke doelen te realiseren. Het kan gaan om projecten tegen overgewicht of om steun aan amateurverenigingen. ,,Het merk Sourcy sluit hier uitstekend op aan.’’ Marc Jitta van Vrumona, het bedrijf dat het bronwater op de markt brengt, is ook in zijn nopjes.

Het afgelopen seizoen pakte PSV de landstitel in de - vooral onder jongeren populaire - e-divisie. 

Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Rotterdam en omstreken? Schrijf je hier gratis in! 

In samenwerking met indebuurt Rotterdam