Volledig scherm
PREMIUM
Kleine Daan checkt het laatste Feyenoordnieuws. ,,Die 6-2 van Feyenoord tegen Ajax heb ik al 50 keer gezien.‘’ © AD

Feyenoord geeft vol gas met YouTube en Instagram: ‘Ze zijn ons visitekaartje’

Feyenoord timmert flink aan de weg op het gebied van het gebruik van social media. Vooral YouTube en Instagram blijken uiterst populaire en effectieve middelen om de enorme achterban te bereiken, met de nadruk op de jeugd. Een wedstrijd tussen bekende YouTubers en oud-Feyenoord op de Open Dag onderstreepte de digitale ambities van de club op Zuid nog maar eens. ,,Het is ons visitekaartje.”

Schiedammer Daan (8) banjert samen met zijn moeder door de catacomben van de Kuip, waar het krioelt van de vrolijke supporters, veelal gehuld in het nieuwste tenue van Feyenoord. En ja, ondanks de aanwezigheid van talloze springkussens, mobiele fanshops met een overdaad aan rood-witte attributen én zo nu en dan een échte speler die voorbij struint, staart menigeen tóch op z'n telefoon. Want je mag tenslotte niets missen, zeker niet als het om Feyenoordnieuws gaat.

In samenwerking met indebuurt Rotterdam