Volledig scherm
PREMIUM
Jeroen Kuyper: 'De stad heeft veel te bieden op architectuurgebied.' © Jan de Groen

‘Het succes van Rotterdam gaat niet van een leien dakje’

INTERVIEWRotterdam is in korte tijd uitgegroeid tot een toeristische bestemming en staat ook hoog op lijstjes als vestigingsplaats van bedrijven. Jeroen Kuyper is verantwoordelijk voor de promotie van de stad. Voor hem is dit pas het begin.

De Amerikaanse nieuwszender CNN had Rotterdam net gedoopt tot Europe’s new capital of cool, de hipste stad van het continent. Dat was nog eens een lekkere start voor Jeroen Kuyper als de baas van stadspromotor Rotterdam Partners. Sinds afgelopen najaar werkt hij voor de citymarketing-organisatie. Jaarlijks komen meer toeristen, een groeiend aantal bedrijven opent hier een vestiging en de economie draait volop. Een gespreid bedje zou je zeggen. Kuyper ziet dat anders. In zijn ogen staat de stad nog maar aan het begin van haar mogelijkheden en een belangrijke sleutel tot succes ligt op Zuid.

In samenwerking met indebuurt Rotterdam