Volledig scherm
Raadslid Fatima Talbi kaart de problemen aan. © RV

Klachten over rolstoel, traplift en scootmobiel

Er zijn veel problemen met het leveren van hulpmiddelen aan Rotterdammers. Dat stelt de Rotterdamse PvdA, die een meldpunt heeft ingericht voor wie klachten heeft over de leveranciers van onder meer rolstoelen, scootmobielen en trapliften.

De afgelopen weken kreeg de PvdA meerdere signalen binnen over problemen. ,,Het gaat lang niet overal goed’’, zegt raadslid Fatima Talbi. Door het meldpunt op de website van de partij hoopt zij een beter beeld te krijgen van wat er misgaat. ,,Ik hoor van mensen dat ze soms een uur in de wacht staan, als ze via de telefoon willen klagen. Ook wacht iemand al een jaar op een rolstoel.’’ Ook van ergotherapeuten hoort Talbi klachten.

De gemeente is verantwoordelijk voor het leveren van hulpmiddelen, waardoor Rotterdammers langer thuis kunnen blijven wonen of zich goed kunnen verplaatsen. De gemeente beoordeelt de aanvraag en stuurt mensen door naar een leverancier.

Talbi heeft gelijk met het instellen van het meldpunt ook schriftelijke vragen gesteld aan het Rotterdamse gemeentebestuur. 

In samenwerking met indebuurt Rotterdam