De RET gaat de metro-overgangen in Rotterdam-Oost veiliger maken, zoals hier bij de Hoofdweg. Op deze kruising krijgen ook de auto's slagbomen.
Volledig scherm
PREMIUM
De RET gaat de metro-overgangen in Rotterdam-Oost veiliger maken, zoals hier bij de Hoofdweg. Op deze kruising krijgen ook de auto's slagbomen. © Frank de Roo

Metro's in Rotterdam-Oost gaan sneller rijden, maar eerst moeten de overwegen veiliger worden

De Rotterdamse vervoerder RET gaat de 21 metro-overgangen in Rotterdam-Oost veiliger maken. De kruisingen met de Hoofdweg en de President Rooseveltweg krijgen ‘overwegbomen’ voor auto’s. De klus gaat twee jaar duren.

  1. Grote verschillen bij stemgedrag in ‘de Randstad’: Hoe ziet de nieuwe kaart eruit?
    PREMIUM
    Nieuwe tegenstellingen

    Grote verschil­len bij stemgedrag in ‘de Randstad’: Hoe ziet de nieuwe kaart eruit?

    Als lezer van deze regionale AD-titel woont u in 'de Randstad'. De Randstad bestáát niet. Daarmee begonnen we deze serie verhalen van geograaf Josse de Voogd. De verkiezingen hebben vorige week laten zien dat ook in het westen van het land - die vermeende 'Randstad' dus - grote verschillen in stemgedrag zijn. Vandaag slotaflevering deel 7: hoe ziet de nieuwe kaart eruit?

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Rotterdam