Volledig scherm
PREMIUM
Nesim 'Najih' el Ahmadi op de Lijnbaan in Rotterdam. © Jan de Groen

'Ons succes? Wij zijn de Geer en Goor van de straat'

Nesim NajihHij is  een omroepbaas nieuwe stijl:  Nesim 'Najih' el Ahmadi  scoorde samen met zijn partner Qucee binnen een jaar bijna een kwart miljoen abonnees op YouTube- kanaal Supergaande met straatinterviews met jongeren en een talkshow.

Quote

Nu gaan we nog harder knallen, tot we het grootste entertain­ment­ka­naal van Nederland zijn

Het klonk nog als opschepperij: dat hij niet meer ontspannen over straat kan lopen in Rotterdam. ,,Iedereen wil met me op de foto. Als ik in de stad loop, of zelfs als ik in een restaurant zit met mijn vriendin." Als Nesim 'Najih' el Ahmadi (23) voor dit verhaal op de Lijnbaan poseert voor de fotograaf staan twee meiden achter hem te giechelen en foto's te maken. Túúrlijk mogen ze met hem op de foto, net als de twee wat oudere jongens daarna.

Hoe verklaar je het succes van het YouTube-kanaal Supergaande?
,,Door de chemie tussen mij en Qucee (Quentin Correia). De grappen die wij samen maken, zo zijn wij ook echt. Ja echt. Wij zijn de Geer en Goor van de straat. Je ziet een vriendschap in beeld. En in het begin hebben we heel veel straatinterviews gedaan die heel erg pakkend waren. Het jammere is dat er de laatste tijd mensen zijn die ons nadoen. Er zijn veel replica's van Supergaande, maar als je de touch van Supergaande niet hebt, dan gaat het niet werken. Dát heeft het voor ons gedaan..

,,De mensen die wij in beeld krijgen, krijgen de NOS en PowNews niet. Ze hebben geen zin om met hen te praten. De jongeren praten liever met mensen van hun eigen soort. Ze zijn open en eerlijk tegen ons, want wij zijn een van hen. Zij vertellen ons dingen die ze tegen anderen niet zeggen. Daardoor krijg je hele mooie video's. Dat is wel heel tof. We zijn nu elf maanden bezig en zitten op 236.000 abonnees. Dat is echt heftig. Sommigen zouden daar een moord voor doen, we hebben mensen ingehaald die al vier jaar bezig zijn. Nu gaan we nog harder knallen, tot we het grootste entertainmentkanaal van Nederland zijn."

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

In samenwerking met indebuurt Rotterdam