Is dit de toekomst van de Westblaak? In plaats van vier zijn er nog twee rijbanen over en wordt een flink deel van de Westblaak een groener gebied waar voetgangers en fietsers belangrijker zijn geworden.
Volledig scherm
PREMIUM
Is dit de toekomst van de Westblaak? In plaats van vier zijn er nog twee rijbanen over en wordt een flink deel van de Westblaak een groener gebied waar voetgangers en fietsers belangrijker zijn geworden. © Stadsontwikkeling Gemeente Rotterdam

Ook Westblaak en Hofplein autoluw: vergroening binnensteden ‘wereldwijde trend’

De autoluwe Coolsingel breidt zich uit als een olievlek. Zodra het werk aan de hoofdstraat van Rotterdam is afgerond (begin 2021), zijn de aangrenzende straten aan de beurt. Om te beginnen met het Hofplein en de Westblaak, meldde het AD Rotterdams Dagblad eerder. Ook daar zal het credo zijn: minder ruimte voor auto’s en juist méér voor fietsers en voetgangers. Althans, eerst wordt er veel geld gestoken in stedenbouwkundige plannen om de stad op ‘een hoger niveau te brengen’.

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Rotterdam