Regiobedrijven maken kans op titel slechtste slogan 2016
De Vlaardingse pannenkoekenbakkers van Crêppies lachen zich suf: met hun slogan We're full of crêpe zijn ze in de race voor de slechtste slogan van 2016. Ze hebben concurrentie van onder andere de Rotterdamse koffie- en snackcorner Aad Kentie.
Delen per e-mail
We hebben dit bedrijf als hobby en de slogan bedacht om op te vallen
Jeroen de Wit, één van de vier eigenaren, vindt het prachtig. ,,We hebben dit bedrijf als hobby en de slogan bedacht om op te vallen. Nou, dat is gelukt. Lachen, helemaal als je ziet wie de eerdere winnaars waren.''
De slogan is ontstaan in de WhatsApp-groep van het viertal. ,,Mijn zwager Wessel had de ingeving. Dat gebeurde nadat we er al een paar keer écht voor gezeten hadden. We zijn eens met z'n vieren uit eten geweest, bijvoorbeeld.''
Crêppies heeft concurrentie van negen andere bedrijven, waaronder koffie- en snackcorner Aad Kentie uit Rotterdam. De Rotterdammers bedachten Aad Kentie, Wie kentie niet?. Andere concurrenten zijn 'Zit je haircut' (Local Heroes, hairsalon en barber, Utrecht) en 'Your shit is my food!' (L.P. Reith, loodgietersbedrijf, Den Haag, Zuid-Holland)
De winnaar wordt bepaald via online stemmen. Dat kan tot 12 december 12.00 uur via sloganverkiezing.nl. Het winnende bedrijf krijgt een tegel met de eigen slogan.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
eigen tuin eerst
Geen zin in de buxusmot? Er zijn genoeg alternatieven voor de plant
Snoeien, stekken, planten, verpotten, zaaien en schoffelen. Tuingoeroe Romke van de Kaa helpt een handje. -
PREMIUM
Bewoners mogen mogelijkheden onderzoeken of veelbesproken ING-pand tóch behouden kan worden
Omwonenden mogen de mogelijkheden verder onderzoeken of het veelbesproken ING-gebouw niet tóch behouden kan worden. Bewoners - verenigd in initiatiefgroep ‘De Leeuw van Capelle’ - krijgen daarvoor van de gemeente Capelle aan den IJssel de ruimte. Dat heeft het college deze week besloten. -
PREMIUM
Stoppen met antidepressiva? ‘Iedereen kan afbouwen, als je je maar goed voorbereidt’
Met antidepressiva beginnen is één ding, ermee stoppen is óók een grote stap. Marianne ter Mors (38), een van de 1,2 miljoen Nederlanders die deze pillen slikken, schreef er een boek over. ,,Pas na vijf maanden voelde ik me weer de oude.’’ -
VRAAG & ANTWOORD
‘Waarom vormen de koplampen van een auto vaak een gezicht?’
,,Waarom vormen de koplampen van een auto vaak een gezicht?”, vraagt lezer Jaïr Waal in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. -
PREMIUMLezersbrieven
‘Carrie had gelijk, Rotte Nova is de juiste benaming’
Dat Rita Verdonk het burgemeesterschap van Rotterdam kreeg aangeboden, blijft de RD-lezers bezighouden. Verder reacties op de column van Carrie over Aat van Herk en op de Parkhaven in Rotterdam. Ook iets op uw hart? Laat het ons weten.
-
SP protesteert tegen ‘dreigende dakloosheid’ laatste bewoners de Hoven
SP Capelle protesteerde woensdagmiddag op het Stadhuisplein samen met een enkele bewoner van de Hoven tegen de ‘aanstaande dakloosheid’ van de laatste huishoudens daar. De datum waarop de Hovenflats in het centrum van Capelle aan den IJssel leeg moeten zijn voor de sloop, nadert met rasse schreden. Ook wilde de lokale oppositiepartij aandacht vragen voor de ‘enorme woningtekorten’ in de gemeente. -
Natuurfotograaf Jasper Doest wint World Press Photo met serie over duiven Ollie en Dollie
Natuurfotograaf Jasper Doest uit Vlaardingen heeft vandaag de World Press Photo gewonnen in de categorie Natuur. Hij won de prijs met zijn fotoserie over duiven Ollie en Dollie, die tijdens de eerste coronalockdown vaste gast waren in zijn Vlaardingse woning: Pandemic Pigeons - A Love Story. -
PREMIUMGouden Pollepel thuis
Een portie oud-Rotterdamse gezelligheid op bestelling; in Old Dutch is de klant nog altijd koning
Restaurant Old Dutch is een oer-Rotterdams horeca-monument, een icoon. Met een vaste klantenkring van welgestelde families, zakenmannen en bekende Rotterdammers. Ook tijdens de lockdown weet gastheer en eigenaar Aad van der Stel hoe hij het zijn klanten naar de zin moet maken.
In samenwerking met indebuurt Rotterdam