Volledig scherm
De foodtruck van Crêppies. © Crêppies

Regiobedrijven maken kans op titel slechtste slogan 2016

De Vlaardingse pannenkoekenbakkers van Crêppies lachen zich suf: met hun slogan We're full of crêpe zijn ze in de race voor de slechtste slogan van 2016. Ze hebben concurrentie van onder andere de Rotterdamse koffie- en snackcorner Aad Kentie.

Quote

We hebben dit bedrijf als hobby en de slogan bedacht om op te vallen

Jeroen de Wit

Jeroen de Wit, één van de vier eigenaren, vindt het prachtig. ,,We hebben dit bedrijf als hobby en de slogan bedacht om op te vallen. Nou, dat is gelukt. Lachen, helemaal als je ziet wie de eerdere winnaars waren.''

De slogan is ontstaan in de WhatsApp-groep van het viertal. ,,Mijn zwager Wessel had de ingeving. Dat gebeurde nadat we er al een paar keer écht voor gezeten hadden. We zijn eens met z'n vieren uit eten geweest, bijvoorbeeld.''

Crêppies heeft concurrentie van negen andere bedrijven, waaronder koffie- en snackcorner Aad Kentie uit Rotterdam. De Rotterdammers bedachten Aad Kentie, Wie kentie niet?. Andere concurrenten zijn 'Zit je haircut' (Local Heroes, hairsalon en barber, Utrecht) en 'Your shit is my food!' (L.P. Reith, loodgietersbedrijf, Den Haag, Zuid-Holland)

De winnaar wordt bepaald via online stemmen. Dat kan tot 12 december 12.00 uur via sloganverkiezing.nl. Het winnende bedrijf krijgt een tegel met de eigen slogan.

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Emotionele agent: ‘Zeg niet tegen kinderen dat we ze komen halen’

    Emotionele agent: ‘Zeg niet tegen kinderen dat we ze komen halen’

    Het gedreig van ouders tegen hun kinderen dat de politie ze komt halen als ze niet gehoorzamen, zit een agent van het Rotterdamse team IJsselland zo dwars dat hij zijn gevoelens heeft gedeeld op Facebook. ,, Stel je voor dat jouw kleine kroos betrokken raakt bij een (auto)ongeluk, dat je kind wordt vermist of er brand uitbreekt… Juist dan kan het van levensbelang zijn dat kinderen mij of mijn collega’s in uniform vertrouwen.’’

In samenwerking met indebuurt Rotterdam