Volledig scherm
© Foto Sanne Donders, inzetje advertentie Adem in Rotterdam

'Rotterdammers drie jaar eerder dood: Vind ik leuk?'

Amsterdammers kunnen op Facebook 'liken' dat Rotterdammers gemiddeld drie jaar eerder dood gaan.

In de Amsterdamse krant Het Parool verschijnt maandagmiddag onderstaande advertentie van Adem in Rotterdam. De stichting wil op deze provocerende manier aandacht vragen voor de luchtvervuiling in de Maasstad.

,,Met deze advertentie spelen we in op de competitie tussen Amsterdammers en Rotterdammers. Amsterdammers kunnen aangeven het leuk te vinden dat Rotterdammers eerder doodgaan,'' zegt initiatiefnemer Peggy ter Haak van Adem in Rotterdam. ,,Op deze manier hopen we aandacht te genereren voor het probleem van de luchtvervuiling.''

Mondkapje
Eerder hield de stichting alleen acties in Rotterdam met fel gekleurde doodskisten langs verkeersaders in de Maasstad en door standbeelden een mondkapje om te doen.

Adem in Rotterdam is tegen de invoering van de milieuzone en stelt dat het 'symboolpolitiek' is. ,,Auto's krijgen nog steeds ruim baan,'' zegt Ter Haak. ,,Rotterdam moet gewoon minder auto's toestaan, dat is de enige oplossing om de lucht te verbeteren.''

Rotterdammers gaan 3 jaar eerder dood, like ons op Facebook. Met deze provocerende advertentie in het Amsterdamse...

Geplaatst door Adem in Rotterdam op  maandag 4 januari 2016

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Poll

Herdenken tijdens het songfestival, kan dat?

Herdenken tijdens het songfestival, kan dat?

  • Ja natuurlijk, het versterkt elkaar alleen maar. (41%)
  • Nee, herdenken is een serieuze zaak. (39%)
  • Dat moeten Rotterdammers toch zelf weten? (20%)
5085 stemmen