Volledig scherm
Foto ter illustratie © Thinkstock

Vier mensen naar ziekenhuis na inademen koolmonoxide

In Rotterdam hebben vier bewoners van een flat aan de Brigantijnstraat koolmonoxidevergiftiging opgelopen. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. De oorzaak was een geiser op de tweede etage die mogelijk al enkele dagen lekte, meldt de brandweer.

Het gas had zich verspreid over zes woningen in Rotterdam-West. In een van de huizen ging het alarm af toen een te hoge concentratie koolmonoxide werd gemeten. Daarop spoedde de brandweer zich richting het incident en heeft de woningen geventileerd. Ook zijn zeven mensen ter plekke nagekeken. De brandweer meldt op Twitter dat de verhuurder maatregelen neemt tegen de slecht functionerende geiser. 

In samenwerking met indebuurt Rotterdam