Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Heeft u problemen bij het inloggen van de digitale krant? Controleer in uw account of het juiste abonnementsnummer is gekoppeld. U kunt uw abonnementsnummer vinden op uw factuur of bij uw online bankoverzicht. Het is belangrijk dat het juiste account is gekoppeld aan uw abonnement. Door uit te loggen en opnieuw in te loggen met het correcte account zou het inlogprobleem verholpen moeten zijn. Let op: "Vanwege een extra service kan het zijn dat u tijdelijk gebruik heeft gemaakt van de digitale krant. Controleer of uw abonnement wel toegang geeft tot deze productvorm."

servicegerichtheidsonderzoek Vakantieservices Holliday Veelgestelde vraag

Service tijdens de corona epidemie

Het is mogelijk uw krant tijdelijk op een ander adres te ontvangen, binnen het verspreidingsgebied van uw krant. Hiervoor kunt u de vakantieservice gebruiken van uw krant.

Op dit moment mogen wij nog steeds bezorgen in onze buitenlandse bezorggebieden, tenzij het postbezorging betreft. Wij treffen maatregelen voor de mensen in de drukkerij en onze bezorgers. Wij doen ons uiterste best om de krant op tijd op uw deurmat te krijgen. Het valt niet uit te sluiten dat dit in sommige gevallen niet lukt. 

Indien u de krant niet tijdig heeft ontvangen is het altijd mogelijk het nieuws digitaal te lezen. Wij hopen op uw begrip hiervoor

Distributie volgt de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. Medewerkers die ook maar enigszins ziek lijken blijven thuis, we werken met zo min mogelijk mensen en er is zo min mogelijk contact tussen mensen.

Het is nog steeds mogelijk om een bezorgmelding aan ons door te geven. Ga naar www.ad.nl/bezorging. Hier kunt u 24 uur per dag uw bezorgmelding doorgeven. Wij brengen onze distributie hiervan op de hoogte

U kunt uw vakantieonderbreking altijd annuleren. Geef uw annulering aan de klantenservice door. Wij zorgen ervoor dat uw wijziging binnen uiterlijk vijf werkdagen is verwerkt.

Volgens het RIVM is het risico van besmetting via de krant heel klein, maar niet helemaal uitgesloten. Net als bij bezorging van post en pakketten is er geen bewijs dat mensen hierdoor besmet zijn geraakt. We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. Medewerkers die ook maar enigszins ziek lijken blijven thuis en er is zo min mogelijk contact tussen mensen.

Het coronavirus beïnvloedt ons dagelijks leven, dus ook het maken van onze krant. Het vraagt de uiterste inzet van iedereen om de kranten én de zaterdagmagazines bij u in de bus te krijgen. Tot nu toe is dit gelukt. 

De indeling van onze krant is met de huidige crisis wel anders, sportevents zijn afgelast en de culturele sector ligt stil. Dit ziet u terug in het redactionele aanbod over deze onderwerpen. Ook hebben we minder advertentiepagina’s dan normaal. Dat alles leidt tot een iets dunnere krant dan u gewend bent. Wij vragen uw begrip hiervoor. Veel lezers vragen ons naar extra puzzels, om die reden plaatsen we af en toe een extra puzzelpagina. 

Het valt niet uit te sluiten dat de bezorging door de coronacrisis niet meer mogelijk is. Een goede en afgewogen nieuwsvoorziening is in deze tijd extra belangrijk. Online kunt u ons in alle omstandigheden blijven volgen. In ons liveblog verslaan we de laatste ontwikkelingen over het coronavirus, maar ook het andere nieuws. Op uw computer, laptop, tablet of telefoon kunt u ook de papieren krant digitaal lezen. Hiervoor dient u wel ingelogd te zijn. Instructies vindt u hieronder.

Toegang tot alle online artikelen via de website:
Ga naar ad.nl/login en volg 24/7 het nieuws of lees de digitale krant.

Toegang tot alle online artikelen via de app:
Ga naar ad.nl/app en download de app.

We vertrouwen erop dat het AD u helpt overzicht te houden in deze moeilijke tijd. Wij doen er alles aan om dat mogelijk te maken.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dagelijks werken onze journalisten hard om achtergrond en duiding te geven aan het dagelijks nieuws. We nemen onze taak om onze lezers en kijkers zo goed mogelijk te informeren serieus. We zullen dan ook steeds zorgen dat alle maatregelen en adviezen gratis voor iedereen toegankelijk zijn. 

Hiernaast hebben wij ook exclusieve corona artikelen voor onze abonnees.

Wilt u hier ook gebruik van maken dan kunt u altijd een abonnement nemen. Kijk voor de actuele mogelijkheden via ad.nl/abonneren

Abonnementen

U kunt het AD op verschillende manieren lezen, op papier en digitaal. Bekijk alle abonnementsvormen en bijbehorende tarieven

Op basis van uw postcode kunnen wij u precies vertellen welke editie van het AD wij bij u kunnen bezorgen. U kunt contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Uw abonnementsnummer kunt u vinden bij elke afschrijving van het abonnementsgeld van uw bankrekening. Het nummer staat ook in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gaat u verhuizen? Geef dit minimaal een week van te voren door via het aanvraagformulier. Direct na uw melding ontvangt u per e-mail een bevestiging.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt dan aan het einde van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet. 

U kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de Klantenservice via 088 - 0139660.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant via het herroepingsformulier.

Wilt u liever online opzeggen?

Heeft u alleen een digitaal abonnement? Ga naar deze pagina, hier kunt uw digitale abonnement stopzetten/ aanpassen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Er zijn enkele verschillen tussen de abonnementsvormen voor iOS (Apple) en Android apparaten:

iOS:
Op uw Apple-apparaat sluit u een Digitaal Basis abonnement af via de App Store. Dit abonnement biedt toegang tot alle artikelen in de AD nieuwsapp en op de website van het AD. Het abonnement wordt elke maand automatisch verlengd en is elke maand opzegbaar.

Als u een abonnement afsluit via de App Store is het aanmaken van een account niet verplicht, maar wel sterk aan te raden. Wanneer u een account aanmaakt kunt u ook van uw abonnement profiteren op AD.nl. Zonder account heeft u alleen toegang in de app op uw Apple-apparaat.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met Apple. Zij helpen u graag verder.

 

Android:
Op uw Android-apparaat kunt u kiezen voor Digitaal Basis of Digitaal. Digitaal Basis geeft onbeperkt toegang tot alle artikelen in de AD nieuwsapp en op de website van de AD. Het Digitaal abonnement geeft u daarnaast ook toegang tot de Digitale krant app. Zowel Digitaal Basis als Digitaal is elke maand opzegbaar.
Als u zich wilt abonneren vanaf uw Android-apparaat, dan is het noodzakelijk om een account aan te maken. Direct nadat u uw abonnement heeft afgesloten kunt u een account aanmaken. U heeft dit account nodig om in te loggen in de app en toegang te krijgen tot alle artikelen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Betaling

De automatische incasso vindt niet plaats op een vast moment. Een aantal dagen voordat alle kranten, volgens het vooraf afgesproken aantal leveringen bezorgd zijn, vindt er een nieuwe afschrijving van het verschuldigde abonnementsgeld plaats.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om het AD toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvangt u korting op uw abonnementstarief.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezorging

AD wordt op maandag tot en met vrijdag voor 07.00 uur bezorgd en op zaterdag voor 08.00 uur. Voor de Waddeneilanden gelden andere bezorgtijden.

AD landelijke editie bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we dus afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt het AD op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden kunt u hieronder vinden.

Texel: maandag t/m zaterdag uiterlijk 9.30 uur.
Vlieland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 13.00 uur.
Terschelling: maandag t/m zaterdag uiterlijk 12.00 uur.
Ameland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 11.00 uur.
Schiermonnikoog: maandag t/m zaterdag uiterlijk 14.00 uur.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

Heeft u geen krant of een verkeerde krant ontvangen, of mist u een bijlage? Onze excuses voor het ongemak. Uw bezorgmelding kunt u eenvoudig online doorgeven, ga hiervoor naar Bezorgservice

Uw melding zal direct worden doorgegeven aan de distributie-afdeling, zodat we de bezorging van uw krant snel kunnen verbeteren.

Als u nog niet bent ingelogd, dient u dat eerst te doen. Ga naar ad.nl, klik op het account icoon en log in. Nadat u bent ingelogd gaat u opnieuw naar uw account, klik dan op het tabblad 'Abonnementen' en daarna op 'Bezorgservice'. Hier kunt u uw melding doorgeven. Direct na uw melding ontvangt u per email een bevestiging met alle informatie. Enkel wanneer u geen of een beschadigde krant heeft ontvangen, schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op.

U kunt uw krant alsnog digitaal lezen. Download hiervoor de app op uw smartphone of tablet of ga direct naar digitale krant. (Abonnees met een Zaterdag-abonnement hebben helaas geen gratis toegang tot de digitale krant.)

Heeft u nog vragen? Dan kunt u altijd even contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Een correcte bezorging heeft onze hoogste prioriteit. Alle meldingen over problemen met bezorging worden doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten direct op zijn bezorglijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. Als u vaker klachten meldt, dan doen we een onderzoek naar de bezorgsituatie. De Bezorgservice zal dan contact met u opnemen om bij u te informeren of de bezorging is verbeterd.

Alle schademeldingen en ongevallen worden door onze distributie-afdeling in behandeling genomen. U kunt contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het is mogelijk om een editie te ontvangen uit een andere regio dan waar u woont. Dit kan echter alleen via de post. Dat betekent dat u uw dagblad minimaal een dag later ontvangt en u betaalt verzendkosten. Deze kosten worden automatisch meegenomen in uw abonnementsprijs. Kiest u voor deze opties dan is uw abonnementsprijs dus hoger dan het reguliere tarief.

In de Digitale krant zijn alle edities beschikbaar. Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u wel of niet digitaal kunt lezen. U krijgt toegang door in te loggen met uw account.

Vakantieservice

Op verzoek van diverse camping-, vakantiepark- en hoteleigenaren is de vakantie bezorgservice op deze locaties niet meer mogelijk. De eigenaren kunnen helaas niet garant staan voor een juiste levering van uw krant op een locatie waar veel vakantiebezoekers zijn. U kunt uw krant natuurlijk wel gewoon online blijven lezen.

U kunt uw vakantieonderbreking altijd annuleren. Geef uw annulering aan de klantenservice door. Wij zorgen ervoor dat uw wijziging binnen uiterlijk vijf werkdagen is verwerkt.

Tijdens uw vakantie kunt u gebruiken van onze vakantieservice. Zo voorkomt u een volle brievenbus bij thuiskomst. We bieden u verschillende opties: U kunt uw krant laten doorsturen naar het adres van vrienden of familie of naar uw vakantieadres. Of u zet de bezorging gewoon een tijdje stop. Tegelijk kunt u de krant digitaal blijven lezen. Log in en geef uw vakantie online aan ons door. U ontvangt altijd een bevestiging via e-mail.

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice.

Wilt u gebruik maken van onze vakantieservice? Geef dit minimaal een week van te voren aan ons door. 

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice.

Digitaal lezen

U kunt het AD op verschillende manieren digitaal lezen. Hier vindt u informatie over alle digitale producten van het AD.

Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u wel of niet digitaal kunt lezen. U krijgt toegang door in te loggen met uw account.

Een deel van de artikelen op ad.nl en in de nieuwsapp is gratis toegankelijk. De Premium artikelen zijn exclusief voor abonnees, dat geldt ook voor de Digitale krant. Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u wel of niet digitaal kunt lezen.

U krijgt toegang door in te loggen met uw account via ad.nl/inloggen. Uw abonnement dient gekoppeld te zijn aan uw account.

Om digitaal te kunnen lezen heeft u een internetverbinding nodig. Wanneer u geen wifi verbinding heeft, betaalt u het datatarief van uw telecomprovider. De meeste mensen hebben een telecom-abonnement met een databundel. Let op: In het buitenland zijn deze kosten mogelijk hoger dan in Nederland. Check dit bij uw telecomprovider. 

Heeft u vragen met betrekking tot uw account? Kijk dan bij de veelgestelde vragen over account.

Heeft u nog geen abonnement? Bekijk de actuele mogelijkheden via ad.nl/abonneren.

Premium artikelen zijn artikelen waarmee het AD zich onderscheidt, zoals achtergrondverhalen, interviews en natuurlijk de columns. Maar ook artikelen met praktische tips, waar u wat aan heeft. Het zijn artikelen waar we trots op zijn en die we graag exclusief met onze abonnees delen. U herkent Premium aan het gele Premium-label artikelen op de website en in de app.

Open uw account en contoleer of uw abonnement aan uw account gekoppeld is.

U kunt uw abonnement aan uw account koppelen door uw abonnementsnummer toe te voegen in uw account. Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer (klantnummer) staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Is uw abonnement al gekoppeld maar kijgt u toch geen toegang? Het is mogelijk dat de oude gegevens nog worden gebruikt door een instelling op uw computer. U kunt het beste uw cookies verwijderen en opnieuw inloggen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezoekers van onze site krijgen eenmalig, via een pop-up, de vraag of het AD meldingen mag weergeven. U kunt dan klikken op 'toestaan' of 'blokkeren'. Als u op 'toestaan' heeft geklikt, ontvangt u nieuwsmeldingen van de AD redactie wanneer u online bent. Deze meldingen worden ook wel notificaties of pushberichten genoemd.

Op elk willekeurig moment kunt u de meldingen (notificaties) uitschakelen in de instellingen van uw internetbrowser. We leggen dat hier uit voor 3 verschillende browsers:

In Chrome klikt op de menu-knop (de drie puntjes onder elkaar rechtsboven in de hoek van de browser). Vervolgens selecteert u Instellingen, klikt u op Geavanceerd en vervolgens op Privacy en beveiliging. Ga naar Site instellingen en tenslotte naar Meldingen. U kunt nieuwsmeldingen hier uitschakelen.

In Explorer klikt u op de menu-knop (de drie puntjes naast elkaar rechtsboven in de hoek van de browser). Vervolgens selecteert u Instellingen, klikt u op Geavanceerd en hier kiest u voor Machtigingen beheren. U kunt nieuwsmeldingen hier uitschakelen.

In Firefox klikt u achtereenvolgens op menu, opties en inhoud om de notificaties te kunnen beheren.

U kunt de meldingen ook uischakelen via de instellingen van Windows. Klik hiervoor met de rechter muisknop op Start (in de linker onderhoek van uw scherm). Kies Instellingen en ga naar Meldingen en acties.

AD Nieuwsapp

Ga naar de App Store (iOS) of naar Google Play Store (Android) en zoek op ‘AD ’.

Download de app ‘AD - Nieuws, Sport, Regio & Entertainment' en open deze.

Tik op 'menu' en vervolgens op het account icoon (linksbovenaan).

Hier kunt u inloggen met uw account of een account aanmaken. Alleen abonnees hebben toegang tot de Premium artikelen in de app.

Onderaan kunt u navigeren naar de verschillende mogelijkheden binnen de app.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De app is ontworpen en gebouwd voor gebruik op uw smartphone. Op een Android tablet of iPad zal hij waarschijnlijk werken, maar we houden daar geen rekening mee. Voor een volledige ervaring op een tablet raden we aan om de website ad.nl te gebruiken.

De app brengt vier nieuwswerelden samen in de vorm van een kubus: algemeen nieuws, regionieuws, video’s en Topics. In deze uitlegvideo ziet u hoe de app werkt.

Swipe naar de Regio (2de blok in de kubus) of tik op menu en kies dan 'Regio'. Tik opnieuw op menu en kies onderaan '+ Toevoegen'. Selecteer nu uw gewenste regio, u kunt maximaal 4 regio's selecteren. 

Wilt u een regio verwijderen uit uw selectie? Ga naar 'Regio'. Selecteer in het menu onderaan de regio die u wenst te verwijderen. Klik bovenaan het scherm de naam van de geselecteerde regio aan. Gebruik nu het prullenbak icoon om deze regio te verwijderen.

We hebben inmiddels 59 steden en regio’s in de app en op de site. Dat is meer dan wij of andere Nederlandse nieuwsapps ooit hadden. We kunnen putten uit de artikelen van onze eigen journalisten of die van de andere (regionale) dagbladen van DPG Media.
Helaas hebben we nog niet in alle delen van Nederland eigen titels of partners. We zijn hard aan het werk om meer regio's toe te voegen!

Alle uitleg over Goal Alert vindt u op ad.nl/goalalert

AD Digitale krant

Android:
Ga naar de Google Play Store en zoek op ‘AD ’.

Download de app ‘AD digitale krant’.

Open de app en tik op het menu (drie streepjes) linksboven.

Tik op ‘Aanmelden’ en log in met uw AD account.

Tik op de 'Kiosk' en selecteer de krant die u wilt downloaden, deze is daarna terug te vinden onder 'Mijn kranten'. Eenmaal gedownload kunt u de krant ook zonder internetverbinding lezen.

 

iOS:
Ga naar de App Store en zoek op 'AD'.

Download de app 'AD digitale krant'.

Open de app en tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk.

Vul het e-mailadres en wachtwoord van uw account in en tik op ‘Inloggen’.

Tik op de 'Kiosk' en selecteer de krant die u wilt downloaden, deze is daarna terug te vinden onder 'Mijn kranten'. Eenmaal gedownload kunt u de krant ook zonder internetverbinding lezen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant is niet regiogebonden, u heeft digitale toegang tot alle regio-edities van het AD. In de app tikt u op 'Kiosk' en daarna op ‘Kies uw editie’.

De Digitale krant wordt wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd.

Om de Digitale krant te kunnen downloaden heeft u een internetverbinding nodig. Wanneer u geen wifi verbinding heeft, betaalt u het datatarief van uw telecomprovider. De meeste mensen hebben een telecom-abonnement met een databundel. Let op: In het buitenland zijn deze kosten mogelijk hoger dan in Nederland. Check dit bij uw telecomprovider. 

Eenmaal gedownload kunt u de Digitale krant op een later tijdstip ook zonder internetverbinding lezen.

Het slotje betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt. U kunt het slotje openen en sluiten door erop te tikken.

U kunt de nieuwe Digitale krant via uw app automatisch laten downloaden zodra deze beschikbaar is. Belangrijk is dat de download niet onderbroken wordt. Eenmaal gedownload kunt u de Digitale krant op een later tijdstip ook zonder internetverbinding lezen. U kunt automatisch downloaden als volgt instellen:

Android:
Open de digitale krant-app.
Open het menu instellingen en ga naar ‘Service’.
Vink ‘Automatisch downloaden’ aan.

iOS:
Open ‘Instellingen’ op het bureaublad van uw iPhone/iPad.
Tik op ‘Algemeen’.
Tik op ‘Ververs op achtergrond’.
Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in.
Schakel in het onderstaande overzicht van uw apps, het knopje bij de AD digitale krant-app in.

Android:
Handmatig: Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen. Tik op ‘Mijn kranten’. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes rechtsboven. Tik op ‘Selecteren’ of op ‘Alles selecteren’. Dan verschijnt het prullenmand-icoon rechts bovenaan. Tik daarop.

Automatisch: Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen. Tik op ‘Service’. Tik op ‘Verwijder publicaties automatisch’. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

 

iOS:
Handmatig: Ga naar 'Mijn kranten' in de navigatiebalk en tik op 'Bewerken'. Vink de kranten aan die u wilt verwijderen en tik op het prullenbak-icoon.

Automatisch: Ga naar 'Mijn kranten' in de navigatiebalk en tik op het prullenbak-icoon met pijlen. Kies nu wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

Een puzzel invullen vanuit de digitale krant via uw PC, tablet of smartphone is niet mogelijk. U kunt de puzzels wel uitprinten via de website of via de app als uw toestel op een printer is aangesloten.

Wij hebben speciaal voor onze puzzelaars een puzzel website, daar heeft u de mogelijkheid om uw antwoord online door te geven. Ga hiervoor naar ad.nl/puzzels

Mijn account

U kunt op de volgende manier controleren of u een AD-account heeft.

Ga naar ad.nl en klik rechtsboven op het account icoon. Klik vervolgens op 'Wachtwoord vergeten?' . Vul uw e-mailadres in en klik op 'Nieuw wachtwoord aanvragen'. 

Krijgt u de melding ‘Het ziet er naar uit dat dit de eerste keer is dat u probeert in te loggen’, dan heeft u geen account met het opgegeven e-mailadres. Wanneer u wel een account heeft, krijgt u een e-mail waarmee uw uw wachtwoord kunt wijzigen, zodat u weer toegang krijgt tot uw account.

Na aanvang van uw abonnement kunt u direct een account aanmaken en gebruik maken van de digitale producten van het AD. 

Heeft u al een abonnement maar nog geen account? Ga dan naar Account aanmaken en koppel direct uw abonnement. 

U kunt uw abonnement aan uw account koppelen door uw abonnementsnummer toe te voegen in uw account. Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer (klantnummer) staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ga naar ad.nl en klik rechtsboven op het account-icoon. Wanneer u nog niet ingelogd bent dient u dat eerst te doen en daarna klikt u nogmaals op het account-icoon. Klik vervolgens op het tabblad 'Abonnementen' en vervolgens op 'Abonnement koppelen'. Vul uw abonnementsnummer en postcode in. Let op: uw postcode vult u in zonder spatie tussen de cijfers en letters. Klik tenslotte op 'Koppel mijn abonnement'.

Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Wordt uw abonnementsnummer niet geaccepteerd?
Waarschijnlijk maakt u gebruik van een abonnementsnummer dat nog niet actief is (toekomstig abonnement), niet meer geldig is (oud abonnement) of niet klopt.

Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer (klantnummer) staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Wordt uw postcode niet geaccepteerd?
Vul uw postcode in zonder spatie tussen de cijfers en de letters.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dit betekent dat uw abonnementsnummer is gekoppeld aan een account met een ander e-mailadres. Log uit, en log opnieuw in met het e-mailadres van uw account.

Weet u niet meer welk e-mailadres bij uw account hoort of is het e-mailadres niet meer actief? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ga naar ad.nl/inloggen en klik op 'Wachtwoord vergeten?'. De link die u via e-mail ontvangt in uw inbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.

Ga naar ad.nl en klik rechtsboven op het account icoon. Wanneer u nog niet ingelogd bent dient u dat eerst te doen en daarna klikt u nogmaals op het account-icoon. Klik vervolgens op het tabblad 'Account', kies 'Wachtwoord wijzigen' en volg de instructies.

Ga naar ad.nl en klik rechtsboven op het account icoon. Wanneer u nog niet ingelogd bent dient u dat eerst te doen en daarna klikt u nogmaals op het account-icoon. Klik vervolgens op het tabblad 'Account' en klik op uw oude e-mailadres. U kunt nu een nieuw e-mailadres toevoegen. Vervolgens ontvangt u een e-mail met een activatielink, hiermee bevestigt u het nieuwe e-mailadres. Tenslotte klikt u op 'Maak primair' bij het nieuwe e-mailadres in uw account. U kunt het oude e-mailadres nu verwijderen.

U kunt met uw account op maximaal 5 apparaten tegelijk inloggen.

Een abonnement kan slechts aan 1 account gekoppeld worden. 

Ga naar ad.nl en klik rechtsboven op het account icoon. Wanneer u nog niet ingelogd bent dient u dat eerst te doen en daarna klikt u nogmaals op het accounticoon. Klik vervolgens op het tabblad 'E-mail' en selecteer de nieuwsbrieven die u wilt ontvangen via de schuifjes die erachter staan.

U heeft ook altijd de mogelijkheid om u via de toegezonden nieuwsbrief af te melden, door onderaan de nieuwsbrief op ‘Afmelden’ te klikken.

Ga in de app naar 'Menu'en tik op de instellingenknop (het tandwieltje rechtsboven). Selecteer vervolgens welk type pushberichten (notificaties) u wilt ontvangen via de schuifjes die erachter staan.

AD is onderdeel van DPG Media. DPG Media maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw DPG Media account.

Meer details vindt u in onze gebruiksvoorwaarden en privacy statement.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics

Topics is een online nieuwsplatform. Met Topics leest u het nieuws uit 13 toonaangevende kranten en kunt u eenvoudig alles volgen over die onderwerpen die u het meest interesseren.

Topics is exclusief voor abonnees van de aangesloten kranten, waaronder het AD. Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm of u Topics kunt gebruiken.

Om toegang te krijgen tot Topics gebruikt u dezelfde inloggegevens als die van het AD. Uw abonnement dient gekoppeld te zijn aan uw account.

Ga naar ad.nl/topics

U kunt ad.nl/topics bekijken op PC, tablet en smartphone

Voor tablet en smartphone is er ook een app beschikbaar. U vindt de Topics-app in de App Store en in de Google Play Store.

  

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U vindt alle print- en online-artikelen van alle Nederlandse en Belgische kranten van DPG Media terug op Topics. Het omvat, naast het AD, de volgende titels:

De Volkskrant
Het Parool
Trouw
Het Laatste Nieuws (BE)
De Morgen (BE)
Brabants Dagblad
BN DeStem
De Gelderlander
De Stentor
Eindhovens Dagblad
PZC
Tubantia

De artikelen verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws op de websites. In de loop van de nacht verschijnen de artikelen van de ochtendkranten op Topics, ’s middags worden de artikelen van de middagkranten op Topics gepubliceerd.

Gebruikers van Topics ontvangen automatisch dagelijks een nieuwsbrief. U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief.

U kunt in- en uitschrijven voor de Topics nieuwsbrief op de Topics website wanneer u ingelogd bent met uw account. U klikt dan in het menu op uw naam , vervolgens op Acoount en ten slotte op E-mail. Door het schuifje te verplaatsen kunt u zich in- of uitschrijven.

Overig

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post.

Wilt u het AD bezoeken of wilt u een afspraak maken met iemand van het AD?
Central Post, Delftseplein 27K, 3013 AA Rotterdam
Onze receptie is telefonisch te bereiken via 010 - 406 7211

Openingstijden van ons kantoor:
Maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur

  Adres Telefoonnummer Emailadres
AD Centrale Redactie Delftseplein 27-K, Postbus 8983
3009 TC  Rotterdam
010-4066077 redactie@ad.nl
AD Amersfoortse Courant Grote Koppel 8, Postbus 43
3800 AA  Amersfoort
033-4647911 ac.redactie@ad.nl
AD De Dordtenaar  Burg. De Raadtsingel 49, Postbus 54
3300 AB,  Dordrecht
078-6324711 dd.redactie@ad.nl
AD Groene Hart Raoul Wallenbergplein 1, Postbus 1
2400 AA Alphen ad Rijn
0172-487404 gh.redactie@ad.nl
AD Haagse Courant Lange Houtstraat 26, Postbus 16050
2500 AA  Den Haag
070-3190911 hc.redactie@ad.nl
AD Rivierenland Burg. De Raadtsingel 49, Postbus 54
3300 AB  Dordrecht
078-6324711 rl.redactie@ad.nl
AD Rotterdams Dagblad Delftseplen 27-K, Postbus 2999
3000 CZ  Rotterdam
010-4004400 rd.redactie@ad.nl
AD Utrechts Nieuwsblad Vredenburg 24, Postbus 210
3500 AE  Utrecht
030-2360300 un.stad@ad.nl
AD Lezersredactie   010-4067467 
010-4066413
mijnmening@ad.nl
AD Internetredactie   010-4066267 internet@ad.nl

AD Puzzelredactie
Sanders Puzzelboeken

  057-8572163  
Prijspuzzels     webwinkel@dpgmedia.nl

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het AD is de enige landelijke krant met 7 regionale titels 19 lokale edities. 

AD landelijk: heel Nederland
AD Rotterdams Dagblad: Rotterdam Stad, Rotterdam Oost, Voorne Putten, Waterweg, Hoeksche Waard
AD Haagsche Courant: Den Haag Stad, Westland, Delft, Zoetermeer
AD Utrechts Nieuwsblad & AD Amersfoortse Courant: Utrecht Nieuwsblad, Utrecht Stad, Utrecht Oost, Utrecht Zuid, Amersfoortse Courant
AD Groene Hart: Gouda, Alphen a/d Rijn, Woerden
AD De Dordtenaar & AD Rivierenland: De Dordtenaar, Rivierenland

AD is onderdeel van DPG Media. De advertentiemogelijkheden in de media van DPG Media combineren de sterke eigenschappen en het specifieke bereik van onze merken met de communicatiedoelstellingen van adverteerders. Met een portfolio van meer dan 140 merken en vele producten heeft DPG Media alles in huis om een boodschap succesvol over te brengen. Wij bieden crossmediale oplossingen met bereik over heel Nederland tot aan een specifieke postcode.

Ga naar dpgmedia.nl/adverteren voor meer informatie.

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.dpglosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ik heb een andere vraag

Staat uw vraag niet bij de veelgestelde vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.