Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Heeft u meegedaan aan de actie Cadeau van uw krant? Wat leuk!
Klik hier als u nog vragen heeft over uw inschrijving of wacht op een reactie van onze Klantenservice.

servicegerichtheidsonderzoek Vakantieservices Holliday Veelgestelde vraag

Abonnementen

U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement in uw welkomstemails. In de eerste email staan uw inloggegevens vermeld. In de tweede email wordt aangegeven wanneer u uw eerste krant kunt verwachten.

Met een abonnement plus digitaal lezen heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van het AD, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet en smartphone. Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze.

Bekijk de actuele mogelijkheden via ad.nl/abonneren of neem van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-17.00 uur contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088 – 050 5050.

Bij de start van uw actieabonnement heeft u een welkomstmail van ons ontvangen. Hierin staat wanneer u uw welkomstcadeau kunt verwachten. Het AD controleert eerst één of meerdere betalingen voordat het cadeau wordt opgestuurd, dit wordt gecommuniceerd in uw welkomstmail.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, bel dan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-17.00 uur de Klantenservice via 088 - 0505 050. U ontvangt hiervan een bevestiging.

Zie onze abonnementsvoorwaarden voor meer informatie.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant.

Gaat u verhuizen? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.

Bel dan even de Klantenservice via 088 – 0505 050. Van maandag tot en met vrijdag zitten we van 8.00-17.00 uur voor u klaar. Op basis van uw postcode kunnen wij u precies vertellen welke editie van AD u ontvangt op uw adres.

Algemeen, redactie, ADclub en meer…

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.persgroeplosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.

In de AD Webwinkel vindt u boeken, dvd’s en tickets die helemaal zijn afgestemd op u als abonnee van het AD. Uiteraard kunt u hierbij rekenen op flinke abonneekorting. Verder hebben we ook AD Club.

AD Club biedt unieke activiteiten in en buiten uw regio, aantrekkelijke winacties en leuke voordeeltjes speciaal geselecteerd voor abonnees. Na een meet-en-greet vooraan zitten bij een mooi concert of een unieke rondleiding bij een evenement, museum of aansprekend bedrijf in de regio waar u misschien altijd al een kijkje heeft willen nemen. Met de AD Club bieden wij u die kans.

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. Klik hier voor het contact overzicht.

Het AD is de enige landelijke krant met 7 regionale titels 18 lokale edities.  Met het AD bent u op de hoogte van al het nieuws: het wereldnieuws, het landelijk nieuws en alles wat in uw eigen buurt gebeurt.

  • Landelijk: In heel Nederland
  • Rotterdam Dagblad: Rotterdam Stad, Rotterdam Oost, Voorne Putten, Waterweg, Hoeksche Waard
  • Haagsche Courant: Den Haag Stad, Westland, Delft, Zoetermeer
  • Utrechts Nieuwsblad & AD Amersfoortse Courant: Utrecht Nieuwsblad, Utrecht Stad, Utrecht Oost, Utrecht Zuid, Amersfoortse Courant
  • Groene Hart: Gouda, Alphen a/d Rijn, Woerden
  • De Dordtenaar & Rivierenland: De Dordtenaar, Rivierenland

Particulieren kunnen twee keer per jaar met korting een mini-advertentie plaatsen in diverse kranten. Ga naar www.persgroepadvertising.nl/minivoorabonnee

Voor meer informatie over adverteren verwijzen wij u graag naar persgroep.nl/branche-specifiek.

Betaling

De automatische incasso vindt niet plaats op een vast moment. Nadat alle kranten, volgens het vooraf afgesproken aantal leveringen bezorgd zijn, vindt er een nieuwe afschrijving van het verschuldigde abonnementsgeld plaats.

Heeft u nog vragen? De Klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00-17.00 uur bereikbaar via het telefoonnummer 088 – 050 5050.

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om AD toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvang u € 2,50 euro korting op uw abonnementstarief per afschrijving.

Bezorging

Onze excuses dat u uw krant vandaag niet in uw brievenbus heeft ontvangen. Vanwege een structureel bezorgerstekort heeft het AD er al sinds 2012 voor gekozen om meer bezorgers in te zetten op de reguliere bezorging in plaats van hen te verdelen over de reguliere bezorging en nabezorging. Hierdoor zijn er minder bezorgmeldingen in het geheel en heeft u dagelijks méér garantie op een correcte bezorging van uw krant.

Wij bezorgen niet meer na en bieden u een alternatief. U kunt hierdoor vandaag toch uw krant lezen. U heeft namelijk altijd direct toegang tot de digitale krant. Deze staat vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. U hoeft de niet bezorgde krant en de digitale krant uiteraard niet te betalen. Uw betaling schuift automatisch met een dag op. 

Het is mogelijk om een editie te ontvangen uit een andere regio dan waar u woont. Dit kan echter alleen via de post. Dat betekent dat u uw dagblad een dag later ontvangt en u extra portokosten betaalt van €0,44 per krant. Deze kosten worden automatisch meegenomen in uw abonnementsprijs. Kiest u voor deze opties dan is uw abonnementsprijs hoger dan het reguliere tarief. Digitaal zijn alle regionale edities en de landelijke editie voor u beschikbaar.

Maak van een niet of te laat bezorgde krant een melding. Ook als u een verkeerde krant heeft ontvangen, verzoeken wij dit te melden. Dit kan telefonisch 088 - 050 5055 of via uw profiel als u ingelogd bent. Een correcte bezorging heeft onze hoogste prioriteit, uw melding helpt ons bij het herstellen van een bezorgfout. Als u vaker klachten heeft, dan doen we een onderzoek naar de bezorgsituatie. De Bezorgservice zal dan op korte termijn contact met u opnemen om bij u te informeren of de bezorging is verbeterd.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. Heeft u een ochtendkrant? De digitale krant van de staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. Heeft u een middagkrant? Dan staat uw krant van maandag tot en met vrijdag om 15.00 uur en zaterdag om 13.00 uur voor u klaar.

Log in met uw AD account. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.

Alle meldingen over problemen met bezorging worden direct doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten meteen ook op zijn looplijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. Heeft u een ochtendkrant? Maak dan voor 11.00 uur een melding. Zodat we tijd hebben om alle meldingen te verzamelen voor de looplijst van de volgende dag. Heeft u een middagkrant? Maak dan na 18.00 uur een melding.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. Heeft u een ochtendkrant? De digitale krant van de staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. Heeft u een middagkrant? Dan staat uw krant van maandag tot en met vrijdag om 15.00 uur en zaterdag om 13.00 uur voor u klaar.

Log in met uw AD account. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.

Onze excuses. Naar aanleiding van meerdere herhalingen van bezorgklachten binnen één week zal wederom contact worden opgenomen met de distributie-afdeling. We doen er alles aan om de bezorging binnen zeven werkdagen te verbeteren en wij nemen telefonisch contact op om de voortgang te bespreken. Maar ook omdat we willen weten of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. Heeft u een ochtendkrant? De digitale krant van de staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. Heeft u een middagkrant? Dan staat uw krant van maandag tot en met vrijdag om 15.00 uur en zaterdag om 13.00 uur voor u klaar.

Log in met uw AD account. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u maandag tot en met vrijdag van 8.00-19.00 uur en zaterdag van 8.00-13.00 uur altijd even contact opnemen met onze Bezorgservice 088 – 0505055. 

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons Distributie bedrijf in behandeling genomen. Voor meer vragen hierover kunt u van maandag tot en met vrijdag van 8.00-17.00 uur telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088 – 0505 050.

Uw krant bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we dus afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt AD op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden voor de Waddeneilanden kunt u hieronder vinden.

Texel: maandag t/m zaterdag uiterlijk 9.30 uur.
Terschelling: maandag t/m zaterdag uiterlijk 12.00 uur.
Vlieland, Ameland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 11.00 uur.
Schiermonnikoog: maandag t/m zaterdag uiterlijk 14.00 uur.

Digitale producten

Om toegang te krijgen tot Topics gebruikt u dezelfde inlog als die u gebruikt voor de digitale krant. Bent u nog niet geregistreerd? Ga dan naar ad.nl/registreren of klik hier voor de handleiding.

Om de plusartikelen te kunnen lezen dient u zich inloggen op de nieuwssite en in de app. 

Is uw abonnement gekoppeld aan uw profiel? Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkombrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.ad.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten. 

Lukt het nog niet en heeft u wel uw abonnement gekoppeld aan uw profiel?
U kunt het beste uw cookies verwijderen en opnieuw inloggen

Bent u het wachtwoord vergeten? 
Ga dan naar inloggen en klik op wachtwoord vergeten. 

Klik hier meer informatie over digitaal lezen. 

Om de plusartikelen te kunnen lezen dient u zich aan te melden en inloggen op de site en in de app. 

In dit blok tippen we de scherpste columns, best geschreven achtergrondverhalen, spraakmakendste interviews en populairste rubrieken van de dag. Al deze artikelen zijn AD+ artikelen. 

Kies uit onderstaande mogelijkheden:

U heeft al eerder een AD-profiel aangemaakt

Bekijk de instructievideo

  1. U kunt met uw emailadres inloggen via ad.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via ad.nl/wachtwoord/vergeten.
  2. Let op: de link die u via email ontvangt in uw emailbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.
  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten. Of ga naar ad.nl/service

 

Inloggen zonder eerder aangemaakt profiel

Bekijk de instructievideo

  1. Klik hier om zelf een wachtwoord aan te vragen op de pagina ‘Stel een nieuw wachtwoord in’. U ontvangt een email met hierin een link met de melding ‘stel mijn wachtwoord in’ in uw emailbox. Klik op ‘Stel mijn wachtwoord in’.
  2. Na te klikken op stel mijn wachtwoord in kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen en op wijziging wachtwoord klikken. U kunt nu gaan inloggen met uw nieuwe wachtwoord en de digitale producten lezen via ad.nl/inloggen.
  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten.

 

Wij hebben geen emailadres van u ontvangen

U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via ad.nl/registeren door uw emailadres en een wachtwoord in te vullen. U ontvangt een email om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze email. U kunt daarna inloggen via ad.nl/inloggen. Voordat u digitaal kunt gaan lezen, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkombrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.ad.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten. 

Controleer of u bent ingelogd en of u uw abonneenummer heeft ingevuld in uw profiel. U kunt uw abonneenummer invullen in uw profiel als u ingelogd bent op www.ad.nl. Lukt het nog steeds niet? Kijk dan naar onze informatie over digitale producten of neem contact op met de Klantenservice.

Lees het AD waar u ook ter wereld bent. Met uw abonnement* heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van het AD, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet en smartphone. Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze. Ga daarvoor naar ad.nl en klik op ‘Digitale krant’ of download de app en log in. Hieronder vindt u alle apps op een rij.
 

Apple iTunes
1. AD krant, digitale kranten app
2. AD, gratis nieuwsapp

Android
1. AD krant, digitale kranten app
2. AD, gratis nieuwsapp

Windows 
1. AD krant, digitale kranten app

* Met uitzondering van een papieren zaterdagabonnement zonder digitaal lezen.

U kunt een profiel aanmaken onder “Aanmelden” op www.ad.nl of ga direct naar ad.nl/registratie. Vergeet u niet uw abonneenummer aan uw profiel te koppelen? U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief of op uw afschrift.

Het abonnementsnummer vindt u in de welkomstbrief. Deze brief heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer staat trouwens ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Persgroepprofiel

Als u uw wachtwoord van uw Persgroep profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw inlogaccounts van de Persgroep kranten.

Bij de overgang van uw AD profiel naar een Persgroep profiel blijft u ingelogd. Wel adviseren wij uw wachtwoord alvast in te stellen zodat u bij opnieuw inloggen geen hinder ondervindt.

Indien u wenst kunt u met uw Persgroep profiel eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.

Naast uw abonnement kunt u ook via Topics.nl met uw Persgroep profiel het nieuws onderwerpen uit 13 nieuwskranten lezen en naar uw eigen smaak selecteren.

Als u een profiel heeft bij meerdere Persgroep krantmerken, zijn deze profielen samengevoegd. Uw wachtwoord is persoonlijk en wordt bij ons versleuteld (beveiligd) opgeslagen. Hierdoor kunnen wij niet zien wat uw wachtwoord is. Na het samenvoegen van uw profielen vragen wij u daarom om een nieuw wachtwoord in te voeren dat geldt voor uw Persgroep profiel. Meer informatie over ons privacystatement.

Voor het Persgroep profiel hebben wij algemene voorwaarden in ons privacy statement.

De Persgroep maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw Persgroep profiel.

Vakantieservice

Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal het AD digitaal blijven lezen. Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.

Lekker op vakantie uw eigen krant lezen. Op sommige campings en vakantieparken is de bezorging echter niet altijd te garanderen. In het buitenland dient u rekening te houden met extra portokosten en extra bezorgtijd van twee tot vijf werkdagen. Bovendien is het AD afhankelijk van de postbezorging in het buitenland. Dat betekent dat we niet kunnen garanderen dat u uw krant altijd ontvangt. Bekijk uw mogelijkheden van de AD vakantieservice.

Maak familie of vrienden blij met uw AD. Door tijdens uw vakantie de krant te laten bezorgen op hun adres. Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.

U kunt onderbreking in de bezorging regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel kunt blijven genieten van de digitale krant op uw tablet, pc of mobiel. Geen kranten op de mat, evengoed door blijven lezen! Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.

Als u uw krant niet naar uw vakantieadres kunt sturen, zijn er gelukkig nog de vakantiebonnen. Met deze bonnen kunt u bij al onze verkooppunten in Nederland terecht, uiteraard zolang de voorraad strekt. Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.

Vakantiebonnen zijn geldig tot drie maanden na uw laatste vakantiedag. Als u na deze drie maanden nog vakantiebonnen over heeft, dan kunt u deze ook bij ons niet meer inwisselen. U moet ze dus binnen drie maanden na uw laatste vakantiedag opmaken. De geldigheidsdatum staat op de bon.

Wilt u gebruik maken van onze AD vakantieservice? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.