Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Vanwege de weersomstandigheden kan het zijn dat de middag editie van het AD vandaag niet of later bezorgd wordt. We doen er alles aan om zoveel mogelijk kranten vandaag te bezorgen. U kunt de krant ook direct digitaal lezen via http://krant.ad.nl

Alvast onze excuses voor het ongemak.   

servicegerichtheidsonderzoek Vakantieservices Holliday Veelgestelde vraag

Abonnementen

Gaat u verhuizen? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de start van uw actieabonnement heeft u een welkomstmail van ons ontvangen. Hierin staat wanneer u uw welkomstcadeau kunt verwachten. Het AD controleert eerst één of meerdere betalingen voordat het cadeau wordt opgestuurd, dit wordt gecommuniceerd in uw welkomstmail.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, bel dan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-17.00 uur de Klantenservice via 088 - 0505 050. U ontvangt hiervan een bevestiging.

Zie onze abonnementsvoorwaarden voor meer informatie.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bekijk de actuele mogelijkheden via ad.nl/abonneren of neem van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-17.00 uur contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088 – 050 5050.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het abonnementsnummer vindt u in de welkomstbrief. Deze brief heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer staat trouwens ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bel dan even de Klantenservice via 088 – 0505 050. Van maandag tot en met vrijdag zitten we van 8.00-17.00 uur voor u klaar. Op basis van uw postcode kunnen wij u precies vertellen welke editie van AD u ontvangt op uw adres.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement in uw welkomstemails. In de eerste email staan uw inloggegevens vermeld. In de tweede email wordt aangegeven wanneer u uw eerste krant kunt verwachten.

Met een abonnement plus digitaal lezen heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van het AD, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet en smartphone. Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Algemeen, redactie, AD club en meer…

Het AD is de enige landelijke krant met 7 regionale titels 18 lokale edities.  Met het AD bent u op de hoogte van al het nieuws: het wereldnieuws, het landelijk nieuws en alles wat in uw eigen buurt gebeurt.

  • Landelijk: In heel Nederland
  • Rotterdam Dagblad: Rotterdam Stad, Rotterdam Oost, Voorne Putten, Waterweg, Hoeksche Waard
  • Haagsche Courant: Den Haag Stad, Westland, Delft, Zoetermeer
  • Utrechts Nieuwsblad & AD Amersfoortse Courant: Utrecht Nieuwsblad, Utrecht Stad, Utrecht Oost, Utrecht Zuid, Amersfoortse Courant
  • Groene Hart: Gouda, Alphen a/d Rijn, Woerden
  • De Dordtenaar & Rivierenland: De Dordtenaar, Rivierenland


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Particulieren kunnen twee keer per jaar met korting een mini-advertentie plaatsen in diverse kranten. Ga naar www.persgroepadvertising.nl/minivoorabonnee

Voor meer informatie over adverteren verwijzen wij u graag naar persgroep.nl/branche-specifiek.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. Klik hier voor het contact overzicht.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Een actueel overzicht van speciale abonnee-acties vindt u op de AD Actie pagina.

In de AD Webwinkel vindt u boeken, dvd’s en tickets die helemaal zijn afgestemd op u als abonnee van het AD. Uiteraard kunt u hierbij rekenen op flinke abonneekorting. Verder hebben we ook AD Club.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

AD Club biedt unieke activiteiten in en buiten uw regio, aantrekkelijke winacties en leuke voordeeltjes speciaal geselecteerd voor abonnees. Na een meet-en-greet vooraan zitten bij een mooi concert of een unieke rondleiding bij een evenement, museum of aansprekend bedrijf in de regio waar u misschien altijd al een kijkje heeft willen nemen. Met de AD Club bieden wij u die kans.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.persgroeplosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Betaling

De automatische incasso vindt niet plaats op een vast moment. Nadat alle kranten, volgens het vooraf afgesproken aantal leveringen bezorgd zijn, vindt er een nieuwe afschrijving van het verschuldigde abonnementsgeld plaats.

Heeft u nog vragen? De Klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00-17.00 uur bereikbaar via het telefoonnummer 088 – 050 5050.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om AD toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvang u € 2,50 euro korting op uw abonnementstarief per afschrijving.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezorging

Alle meldingen over problemen met bezorging worden direct doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten meteen ook op zijn looplijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. Heeft u een ochtendkrant? Maak dan voor 11.00 uur een melding. Zodat we tijd hebben om alle meldingen te verzamelen voor de looplijst van de volgende dag. Heeft u een middagkrant? Maak dan na 18.00 uur een melding.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. Heeft u een ochtendkrant? De digitale krant van de staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. Heeft u een middagkrant? Dan staat uw krant van maandag tot en met vrijdag om 15.00 uur en zaterdag om 13.00 uur voor u klaar.

Log in met uw AD Profiel. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons Distributie bedrijf in behandeling genomen. Voor meer vragen hierover kunt u van maandag tot en met vrijdag van 8.00-17.00 uur telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088 – 0505 050.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Uw krant bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we dus afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt AD op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden voor de Waddeneilanden kunt u hieronder vinden.

Texel: maandag t/m zaterdag uiterlijk 9.30 uur.
Terschelling: maandag t/m zaterdag uiterlijk 12.00 uur.
Ameland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 11.00 uur.
Vlieland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 13.00 uur.
Schiermonnikoog: maandag t/m zaterdag uiterlijk 14.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Onze excuses dat u uw krant vandaag niet in uw brievenbus heeft ontvangen. Vanwege een structureel bezorgerstekort heeft het AD er al sinds 2012 voor gekozen om meer bezorgers in te zetten op de reguliere bezorging in plaats van hen te verdelen over de reguliere bezorging en nabezorging. Hierdoor zijn er minder bezorgmeldingen in het geheel en heeft u dagelijks méér garantie op een correcte bezorging van uw krant.

Wij bezorgen niet meer na en bieden u een alternatief. U kunt hierdoor vandaag toch uw krant lezen. U heeft namelijk altijd direct toegang tot de digitale krant. Deze staat vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. U hoeft de niet bezorgde krant en de digitale krant uiteraard niet te betalen. Uw betaling schuift automatisch met een dag op. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak van een niet of te laat bezorgde krant een melding. Ook als u een verkeerde krant heeft ontvangen, verzoeken wij dit te melden. Dit kan telefonisch 088 - 050 5055 of via uw profiel als u ingelogd bent. Een correcte bezorging heeft onze hoogste prioriteit, uw melding helpt ons bij het herstellen van een bezorgfout. Als u vaker klachten heeft, dan doen we een onderzoek naar de bezorgsituatie. De Bezorgservice zal dan op korte termijn contact met u opnemen om bij u te informeren of de bezorging is verbeterd.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. Heeft u een ochtendkrant? De digitale krant van de staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. Heeft u een middagkrant? Dan staat uw krant van maandag tot en met vrijdag om 15.00 uur en zaterdag om 13.00 uur voor u klaar.

Log in met uw AD Profiel. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Onze excuses. Naar aanleiding van meerdere herhalingen van bezorgklachten binnen één week zal wederom contact worden opgenomen met de distributie-afdeling. We doen er alles aan om de bezorging binnen zeven werkdagen te verbeteren en wij nemen telefonisch contact op om de voortgang te bespreken. Maar ook omdat we willen weten of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. Heeft u een ochtendkrant? De digitale krant van de staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. Heeft u een middagkrant? Dan staat uw krant van maandag tot en met vrijdag om 15.00 uur en zaterdag om 13.00 uur voor u klaar.

Log in met uw AD Profiel. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u maandag tot en met vrijdag van 8.00-19.00 uur en zaterdag van 8.00-13.00 uur altijd even contact opnemen met onze Bezorgservice 088 – 0505055. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het is mogelijk om een editie te ontvangen uit een andere regio dan waar u woont. Dit kan echter alleen via de post. Dat betekent dat u uw dagblad een dag later ontvangt en u extra portokosten betaalt van €0,55 per krant. Deze kosten worden automatisch meegenomen in uw abonnementsprijs. Kiest u voor deze opties dan is uw abonnementsprijs hoger dan het reguliere tarief. Digitaal zijn alle regionale edities en de landelijke editie voor u beschikbaar.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Vakantieservice

U kunt onderbreking in de bezorging regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel kunt blijven genieten van de digitale krant op uw tablet, pc of mobiel. Geen kranten op de mat, evengoed door blijven lezen! Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal het AD digitaal blijven lezen. Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak familie of vrienden blij met uw AD. Door tijdens uw vakantie de krant te laten bezorgen op hun adres. Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u uw krant niet naar uw vakantieadres kunt sturen, zijn er gelukkig nog de vakantiebonnen. Met deze bonnen kunt u bij al onze verkooppunten in Nederland terecht, uiteraard zolang de voorraad strekt. Dit is allemaal mogelijk met de AD vakantieservice.

Vakantiebonnen zijn geldig tot drie maanden na uw laatste vakantiedag. Als u na deze drie maanden nog vakantiebonnen over heeft, dan kunt u deze ook bij ons niet meer inwisselen. U moet ze dus binnen drie maanden na uw laatste vakantiedag opmaken. De geldigheidsdatum staat op de bon.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u gebruik maken van onze AD vakantieservice? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Lekker op vakantie uw eigen krant lezen. Op sommige campings en vakantieparken is de bezorging echter niet altijd te garanderen. In het buitenland dient u rekening te houden met extra portokosten en extra bezorgtijd van twee tot vijf werkdagen. Bovendien is het AD afhankelijk van de postbezorging in het buitenland. Dat betekent dat we niet kunnen garanderen dat u uw krant altijd ontvangt. Bekijk uw mogelijkheden van de AD vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Digitaal lezen

Onder Premium vindt u een selectie van artikelen waarmee het AD zich onderscheid. Het zijn onze uitlegverhalen, interviews en natuurlijk de columns van bekende AD-auteurs als Özcan Akyol, Nynke de Jong en Angela de Jong. Maar ook artikelen met praktische tips, waar u wat aan heeft. Het zijn artikelen waar we trots op zijn en die we graag met u als trouwe lezer delen. U herkent Premium aan het gele label in het artikel. 


Heeft u nog vragen? 
Klik hier als u meer wilt weten over Premium. Of neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Stap 1: U heeft al een keer een profiel aangemaakt, dan kunt u op twee manieren inloggen.

Manier 1:

Inloggen via het scherm onderaan het Premiumartikel op ad.nl of in de AD app. U klikt dan op ‘Log dan in’.  

Op de pagina ‘Inloggen’ vult u uw e-mailadres en wachtwoord in. Na te klikken op de knop ‘Inloggen’ bent u ingelogd.

Weet u uw wachtwoord niet meer? U kunt via de link ‘wachtwoord vergeten?’ onder het wachtwoordveld een nieuw wachtwoord aanvragen. 

Nadat u bent ingelogd, heeft u onbeperkte toegang tot Premium. Onderaan de Premiumartikelen die u op ad.nl of in de AD app leest, ziet u nu dit scherm.

Bovendien kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten. 

 

Manier 2:

Stap 1:  U kunt ook op de pagina ‘Inloggen’ komen via ad.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via ad.nl/wachtwoord/vergeten.

Stap 2: Let op: de link die u via e-mail ontvangt in uw e-mailbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.

Nadat u bent ingelogd, heeft u onbeperkte toegang tot Premium. Onderaan de Premiumartikelen die u op ad.nl of in de AD app leest, ziet u nu dit scherm:

Bovendien kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten. 

Omdat u abonnee bent, is uw e-mailadres als het goed is bij ons bekend. Op de achtergrond hebben wij alvast een profiel voor u voorbereid zodat u snel aan de slag kunt. U hoeft alleen zelf eenmalig een wachtwoord aan te maken. U kunt dit op twee manieren doen. 

Manier 1: 

Stap 1: Via het scherm onderaan het Premiumartikel op ad.nl of in de AD app, klikt u op ‘Log dan in’:

Op de pagina ‘Inloggen’ klikt u op de link ‘wachtwoord vergeten’:

Vult u in het scherm ‘Wachtwoord vergeten’ uw e-mailadres in (dat bij ons bekend is). U ontvangt vervolgens een e-mail met hierin een link met de melding ‘wachtwoord instellen’ in uw e-mailbox. Klik op ‘Nieuw wachtwoord instellen’:

Stap 2: Na te klikken op ‘Nieuw wachtwoord instellen’ kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen en op ‘wachtwoord instellen’ klikken. U kunt nu gaan inloggen met uw nieuwe wachtwoord.

Nadat u bent ingelogd, heeft u onbeperkt toegang tot Premium. Bovendien kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten. 

 

Manier 2:

Klik hier om zelf een wachtwoord aan te vragen op de pagina ‘Wachtwoord vergeten’. U ontvangt een e-mail met hierin een link met de melding ‘wachtwoord instellen’ in uw e-mailbox. Klik op ‘Nieuw wachtwoord instellen’.

Stap 2: Na te klikken op ‘Nieuw wachtwoord instellen’ kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen en op ‘wachtwoord instellen’ klikken. U kunt nu gaan inloggen met uw nieuwe wachtwoord via ad.nl/inloggen.

Nadat u bent ingelogd, heeft u onbeperkt toegang tot Premium. Bovendien kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten. 

 

U kunt op 2 manieren checken of u een AD-profiel heeft.

Manier 1:

Via het scherm onderaan het Premiumartikel op ad.nl of in de AD app, klikt u op ‘Log dan in’. Op de pagina ‘Inloggen’ klikt u op de link ‘wachtwoord vergeten’. Vult u in het scherm ‘Wachtwoord vergeten’ uw e-mailadres in. Krijgt u als melding ‘Er is geen profiel gevonden voor dit e-mailadres’, dan heeft u geen AD-profiel op het opgegeven e-mailadres. Volg dan de stappen in optie 4 ‘Er is geen e-mailadres van mij bekend bij jullie’.

Manier 2:

Ga naar deze pagina om zelf een wachtwoord aan te vragen op de pagina ‘Wachtwoord vergeten’. Vult u in het scherm ‘Wachtwoord vergeten’ uw e-mailadres in. Krijgt u als melding ‘Er is geen profiel gevonden voor dit e-mailadres’, dan heeft u geen AD-profiel op het opgegeven e-mailadres. Volg dan de stappen bij ‘Er is geen e-mailadres van mij bekend bij jullie’.

Manier 1:

Stap 1: U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via de knop ‘Maak een profiel aan’ in het scherm onderaan het Premiumartikel:

Stap 2: U kunt uw Facebook-profiel gebruiken om te registreren of met uw e-mailadres en gekozen wachtwoord een profiel aanmaken:

Stap 3: U ontvangt dan een e-mail om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze e-mail. Vervolgens ziet u onderstaand scherm. Klik op de button om door te gaan. U bent nu gelijk ingelogd:

Stap 4: Voordat u onbeperkt toegang heeft tot Premium, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen aan uw profiel. U komt bij uw profiel door op dit icoon rechtsboven de site of linksboven in de app te klikken:

Op de pagina ‘abonnement’ voert u uw abonneenummer in. Dit heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie heeft u onbeperkt toegang tot Premium. Bovendien kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten.

 

Manier 2:

Stap 1: U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via ad.nl/registreren met uw Facebook-profiel of door uw e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. U ontvangt dan een e-mail om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze e-mail.

Stap 2: Na te klikken op de link in de e-mail kunt u inloggen via ad.nl/inloggen.

Stap 3: Voordat u onbeperkt toegang heeft tot Premium, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Dit heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie heeft u onbeperkt toegang tot Premium. Bovendien kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten.

 

Bent u geen abonnee?

Geen probleem. Ook dan kunt u Premium artikelen lezen. Het enige wat u hiervoor hoeft te doen is inloggen op uw profiel. Ter kennismaking mag u 3 maanden lang onbeperkt Premium lezen. Daarna mag u ingelogd 7 Premium artikelen per maand lezen. Heeft u nog geen profiel óf weet u uw inloggegevens niet meer? Kies hieronder één van de opties die voor u geldt en dan helpen we u verder.

 

  1. Ik heb een AD-profiel

U heeft in het verleden al een keer een profiel aangemaakt en kunt hier nog steeds mee werken in combinatie met een nog bij u bekend, of zelf te wijzigen wachtwoord.

Manier 1:

Inloggen via het scherm onderaan het Premiumartikel op ad.nl of in de AD app. U klikt dan op ‘Log dan in’:

Op de pagina ‘Inloggen’ vult u uw e-mailadres en wachtwoord in. Na te klikken op de knop ‘Inloggen’ bent u ingelogd.

Weet u uw wachtwoord niet meer? U kunt via de link ‘wachtwoord vergeten?’ onder het wachtwoordveld een nieuw wachtwoord aanvragen:

 

Manier 2:

Stap 1: U kunt met uw e-mailadres inloggen via ad.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via ad.nl/wachtwoord/vergeten.

Stap 2: Let op: de link die u via e-mail ontvangt in uw e-mailbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.

Nadat u bent ingelogd, heeft u ter kennismaking 3 maanden onbeperkt toegang tot Premium. Heeft u al gebruikgemaakt van ons kennismakingsaanbod, dan mag u ingelogd elke maand 7 Premium artikelen lezen.

 

  1. Ik heb geen AD-profiel

Manier 1: U kunt eenmalig registreren via het scherm onderaan het Premiumartikel.
Stap 1: Klik op ‘Maak een profiel aan’.

Stap 2: Op het scherm ‘Profiel maken’ kunt u uw Facebook-profiel gebruiken om te registreren of met uw e-mailadres en gekozen wachtwoord een profiel aanmaken:

Stap 3: U ontvangt dan een e-mail om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze e-mail. Vervolgens ziet u onderstaand scherm. Klik op de button om door te gaan. U bent nu gelijk ingelogd:

 

Manier 2:

Stap 1: U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via ad.nl/registreren met uw Facebook-profiel of door uw e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. U ontvangt dan een e-mail om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze e-mail.

Stap 2: Na te klikken op de link in de e-mail kunt u inloggen via ad.nl/inloggen. U heeft dan ter kennismaking 3 maanden onbeperkt toegang tot Premium.

 

 

Wilt u meer dan 3 Premiumartikelen lezen, dan vragen we u in te loggen op uw AD-profiel.  Bent u abonnee en heeft u al een AD-profiel, dan kunt u gelijk inloggen via ad.nl/inloggen. In de nieuwsapp van het AD logt u in via het profiel-icoontje aan de linkerkant.

We herkennen u als abonnee als u onderaan het Premiumartikel deze melding ziet:
"Je las zojuist een premium artikel. Omdat je abonnee bent, lees je altijd onbeperkt Premium artikelen"


Ziet u deze melding niet?

Dan is uw abonneenummer niet gekoppeld aan uw AD-profiel. U dient uw abonnement eenmalig te koppelen aan uw profiel. U komt bij uw profiel door op dit icoon rechtsboven de site of linksboven in de app te klikken . 

Op de pagina ‘abonnement’ voert u uw abonneenummer in. Dit heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie heeft u onbeperkt toegang tot Premium. Bovendien kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten.

Lukt het zelfs na het koppelen van het abonnement aan het AD-profiel niet? Verwijdert u dan uw cookies en log opnieuw in.


Weet u uw wachtwoord van uw AD-profiel niet meer?

U kunt via de link ‘wachtwoord vergeten?’ onder het wachtwoordveld een nieuw wachtwoord aanvragen. 


Heeft u nog vragen? 
Klik hier als u meer wilt weten over Premium. Of neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Lees het AD waar u ook ter wereld bent. Met uw abonnement* heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten en alle premiumartikelen van het AD, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet en smartphone. Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze. Ga daarvoor naar ad.nl en klik op ‘Digitale krant’ of download de app en log in. Hieronder vindt u alle apps op een rij.

Apple iTunes
1. AD digitale krant, digitale kranten app
2. AD nieuws, sport en regio, gratis nieuwsapp

Android
1. AD digitale krant, digitale kranten app
2. AD nieuws, sport en regio, gratis nieuwsapp

Windows 
1. AD krant, digitale kranten app

* Met uitzondering van een papieren zaterdagabonnement zonder digitaal lezen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Mijn profiel

  1. Ga naar ad.nl/profiel
  2. Log, indien nodig, in.
  3. U kunt zich direct op het eerste scherm in- en uitschrijven voor alle AD-nieuwsbrieven. Dat doet u door het schuifje naast een nieuwsbrief om te zetten (door er op te klikken).
  4. Wanneer het schuifje naast een nieuwsbrief groen is, bent u ingeschreven. Een grijs schuifje betekent dat u bent uitgeschreven.

U heeft altijd de mogelijkheid om u via de toegezonden e-mail zich af te melden. Klik onderaan in de e-mail op ‘Afmelden’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u voortaan met een ander e-mailadres inloggen? U wijzigt het e-mailadres voor uw AD-profiel als volgt:

  1. Ga naar www.ad.nl/profiel
  2. Klik rechtsboven op het poppetje / mannetje en vul het oude e-mailadres en wachtwoord in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik op het poppetje / mannetje rechtsboven op de homepage om naar uw profielpagina te gaan.
  5. Klik op het pijltje achter uw e-mailadres.
  6. Vul het nieuwe e-mailadres in en klik op ‘E-mailadres toevoegen’. Activeer het nieuwe e-mailadres via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.
  7. U kunt inloggen met alle e-mailadressen in uw profiel om de digitale krant te lezen. Alleen met het primaire e-mailadres kunt u gebruik maken van de servicepagina’s.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar ad.nl/profiel
  2. Log, indien nodig, in.
  3. Klik op ‘wachtwoord wijzigen’.
  4. Vul uw huidig wachtwoord in en geef een nieuw wachtwoord op.
  5. Klik op ‘wijzig wachtwoord’.

Als u uw wachtwoord van uw AD profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw inlogprofielen van de Persgroep kranten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar ad.nl/registreren
  2. Maak een profiel aan met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
  3. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.

U heeft al eerder een AD-profiel aangemaakt

Bekijk de instructievideo

  1. U kunt met uw e-mailadres inloggen via ad.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via ad.nl/wachtwoord/vergeten.
  2. Let op: de link die u via email ontvangt in uw e-mailbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.
  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics en diverse servicediensten. Of ga naar ad.nl/service 

Wij hebben geen e-mailadres van u ontvangen

U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via ad.nl/registeren door uw e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. U ontvangt een email om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze e-mail. U kunt daarna inloggen via ad.nl/inloggen. Voordat u digitaal kunt gaan lezen, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.ad.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt zelf een nieuw wachtwoord instellen, als volgt:

  1. Ga naar ad.nl/wachtwoord/vergeten
  2. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’

U ontvangt binnen een minuut een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u onlangs een nieuw abonnement afgesloten dan hebben wij voor u al uw abonneenummer gekoppeld aan uw profiel. Bij het afsluiten van een abonnement ontvangt u binnen 48 uur een activatiemail. Door op de activatielink in de mail te klikken kunt u direct gebruik maken van alle online producten en diensten. Heeft u geen mail ontvangen? Controleer dan eerst of de mail niet per ongeluk in uw spambox/ongewenste items terecht is gekomen.

Heeft u een geruimere tijd een abonnement en wilt u voor het eerst gebruik maken van onze digitale producten? Dan is het mogelijk dat u eerst nog uw abonneenummer moet koppelen aan uw Profiel.

Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. Uw abonneenummer wordt altijd vermeld bij elke automatische incasso afschrijving van uw abonnementsgeld en kunt u vinden op uw bankafschrift of via internetbankieren.

Als uw abonneenummer reeds gekoppeld is aan uw profiel, vindt u uw abonneenummer ook terug in uw profiel:

  1. Ga naar www.ad.nl
  2. Klik rechtsboven op het poppetje / mannetje (naast ‘Abonneren’) en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Na succesvol inloggen wordt u teruggestuurd naar www.ad.nl.
  3. Klik wederom op het poppetje / mannetje rechtsboven op de homepage. U wordt nu doorgestuurd naar uw profielpagina.
  4. Klik onder uw naam op ‘Abonnement’. Hier vindt u uw abonneenummer.
  5. Klik op ‘Koppel abonnement’ en vul uw abonneenummer en postcode in.
  6. Klik op de knop ‘Abonnement koppelen’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Persgroep profiel

Als u een profiel heeft bij meerdere Persgroep krantmerken, zijn deze profielen samengevoegd. Uw wachtwoord is persoonlijk en wordt bij ons versleuteld (beveiligd) opgeslagen. Hierdoor kunnen wij niet zien wat uw wachtwoord is. Na het samenvoegen van uw profielen vragen wij u daarom om een nieuw wachtwoord in te voeren dat geldt voor uw Persgroep profiel. Meer informatie over ons privacystatement.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de overgang van uw AD profiel naar een Persgroep profiel blijft u ingelogd. Wel adviseren wij uw wachtwoord alvast in te stellen zodat u bij opnieuw inloggen geen hinder ondervindt.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u uw wachtwoord van uw Persgroep profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw inlogaccounts van de Persgroep kranten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Voor het Persgroep profiel hebben wij algemene voorwaarden in ons privacy statement.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De Persgroep maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw Persgroep profiel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Indien u wenst kunt u met uw Persgroep profiel eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.

Naast uw abonnement kunt u ook via Topics.nl met uw Persgroep profiel het nieuws onderwerpen uit 13 nieuwskranten lezen en naar uw eigen smaak selecteren.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant op tablet, smartphone of PC

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een Wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.

Wij bieden alleen digitale abonnementen met een Nederlands rekeningnummer.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om het nieuws of de krant te kunnen lezen op uw tablet en/of smartphone moet de app op uw toestel geïnstalleerd worden. Dit kun u doen door de volgende stappen te ondernemen.

  1. Open de App-Store of de Google Play Store.
  2. Zoek op ‘AD. Er is een nieuws app en een digitale krant app. De app voor de krant heet ‘AD digitale krant’.
  3. Download de app naar keuze door te tikken op ‘Download’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar www.ad.nl
  2. Log in met uw Persgroep-profiel via het mannetje / poppetje rechtsboven.
  3. Klik op ‘Digitale krant’ bovenaan de pagina.
  4. U krijgt de krant van vandaag te zien. Als u daar op klikt, kan het gebeuren dat er een scherm verschijnt met de vraag ‘Bent u abonnee? Meld u hier aan.’ Klik in dat geval op ‘Meld u hier aan’.
  5. De melding zal verdwijnen en de krant zal verschijnen. In sommige gevallen moet u uw inloggegevens nog eenmaal invullen voordat de krant verschijnt.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Open de AD digitale krant-app.
  2. Tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk onderaan.
  3. Tik op ‘Inloggen als abonnee’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Sluit inlogscherm door in de navigatiebalk onderaan op ‘Kiosk’ te tikken. Tik op de voorpagina om de krant te downloaden.
  6. U kunt alle artikels en foto’s afzonderlijk bekijken en lezen in tekstversie of de gehele krant in pdf versie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe dit precies in z’n werk gaat. Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

  1. Open de app ‘Het AD’.
  2. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes en selecteer ‘Aanmelden’.
  3. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  4. Na het inloggen, keert u automatisch terug naar de krant. Tik op de krant om deze te downloaden.
  5. U kunt alle artikels en foto’s afzonderlijk bekijken en lezen in tekstversie of de gehele krant in pdf versie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Op uw PC kunt u artikelen vanuit de digitale krant printen en opslaan, als volgt:

  1. Open de digitale krant.
  2. Open het artikel dat u wilt uitprinten/opslaan als tekstbestand door dubbel op de kop van het artikel te klikken.
  3. Klik op de knop ‘Print’ rechtsboven. Het artikel opent als PDF-bestand.
  4. Gebruikt u Internet Explorer, dan vindt u het menu om uit te printen en op te slaan door uw muis naar de onderkant van de pagina te bewegen. Gebruikt u Google Chrome of Mozilla Firefox dan vindt u het menu bovenaan de pagina.

Op uw iPad/iPhone kunt u artikelen vanuit de digitale krant opslaan, als volgt:

  1. Open de digitale krant.
  2. Tik op het artikel om het artikel als tekstbestand te openen.
  3. Klik op het sterretje rechtsboven om het artikel op te slaan onder ‘Bladwijzers’ binnen de app.
  4. Tik op het vierkantje met het pijltje rechtsboven om het artikel te bewaren in een notitie, door te sturen via een e-mail of te delen op Facebook.

Als uw iPad/iPhone verbonden is met een printer, kunt u artikelen uitprinten, als volgt:

  1. Open de digitale krant.
  2. Tik op het artikel om het artikel als tekstbestand te openen.

Tik op het vierkantje met het pijltje rechtsboven om het artikel uit te printen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant kunt u op uw computer tot 7 dagen terug of via de app tot enkele maanden terug downloaden.

Met de inloggegevens van uw profiel kunt u zich op vijf apparaten tegelijk inloggen en de krant downloaden.

Als de krant volledig en zonder onderbreking is gedownload, is de krant daarna ook offline te lezen.

De volledige krant kunt u niet opslaan in PDF-formaat. Wel kunt u de artikelen in PDF-formaat opslaan.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Een kruiswoordpuzzel invullen vanuit de digitale krant via uw PC, tablet of smartphone is niet mogelijk. U kunt de puzzels wel uitprinten via de website of via de app als uw toestel op een printer is aangesloten.

Wij hebben speciaal voor onze puzzelaars een puzzel website, daar heeft u de mogelijkheid om uw antwoord online door te geven. Ga hiervoor naar ad.nl/puzzels


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant is niet regiogebonden, u heeft digitale toegang tot alle regio-edities van het AD. U kunt als volgt uw editie wijzigen; ‘Kies uw editie’ links bovenaan in de applicatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Momenteel ondersteunen wij de volgende besturingssystemen:

  1. Android (tablets en smartphones) vanaf Android 4.1 Jelly Bean.
  2. iOS (tablets en smartphones) vanaf iOS 8.0.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd.

U kunt de krant automatisch laten downloaden zodra de nieuwe krant beschikbaar is. Als volgt:

iPhone/iPad:

  1. Open ‘Instellingen’ op het bureaublad van uw iPhone/iPad.
  2. Tik op ‘Algemeen’.
  3. Tik op ‘Ververs op achtergrond’.
  4. Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in.
  5. Schakel in het onderstaande overzicht van uw apps, het knopje bij de AD digitale krant-app in.

Android:

  1. Open de AD digitale krant-app.
  2. Open het Instellingenmenu en ga naar ‘Service’
  3. Vink ‘Automatisch downloaden’ aan.

Hoe kan ik in de app kranten handmatig verwijderen?

iPhone/iPad

Handmatig:

  1. Open de app.
  2. Ga naar ‘mijn kranten’ in de navigatie onderaan
  3. Klik op ‘bewerken’
  4. Selecteer de kranten die u wilt verwijderen door er op te klikken
  5. Duw nadien op het prullenmand-icoontje.

Of:

  1. Ga naar ‘Mijn kranten’.
  2. Houd uw vinger langdurig gedrukt op de krant die u wilt verwijderen.
  3. De knop ‘Verwijderen’ verschijnt onderaan uw scherm. Tik op ‘Verwijderen’.

Automatisch:

  1. Ga naar ‘Mijn kranten’
  2. Klik bovenaan rechts op het prullenmand-icoontje met pijlen
  3. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

Een open slotje naast de krant bovenaan, wil zeggen dat de krant wordt verwijderd bij automatische verwijderen (na het aantal dagen dat u zelf gekozen heeft).

Android

Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

Handmatig:

  1. Ga naar ‘Mijn publicaties’.
  2. Kies in het menu onder de drie puntjes rechts bovenaan op ‘selecteren’ of op ‘alles selecteren’
  3. Dan verschijnt het prullenmand-icoon rechts bovenaan
  4. Klik daarop.

Automatisch:

Bepaal bij ‘Service’ in het Instellingenmenu zelf wanneer u publicaties automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1 dag, na 3 dagen, na 7 dagen, na 2 weken of na 1 maand.

Hoe kan ik de app downloaden?

Om het nieuws of de krant te kunnen lezen op uw tablet en/of smartphone moet de app op uw toestel geïnstalleerd worden. Dit kun u doen door de volgende stappen te ondernemen.

  1. Open de App-Store of de Google Play Store.
  2. Zoek op ‘AD. Er is een nieuws app en een digitale krant app. De app voor de krant heet ‘AD digitale krant’.
  3. Download de app naar keuze door te tikken op ‘Download’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het slotje dat onder ‘Mijn kranten’ boven de digitale krant staat, betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt. U kunt het slotje openen en sluiten door erop te tikken.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden die de vernieuwde kranten-app van het AD biedt:

Editie kiezen
Tik linksboven op ‘Kies uw editie’ om de regio editie in te stellen. Swipe door de voorpagina’s vanaf op het openingsscherm om oudere kranten te vinden en downloaden.

Navigeren
Tik op het driehoekje onderin of rechtsboven op het overzichtsicoon om snel alle pagina’s van de kranten te bekijken.

Bladeren
Swipe om door de krantenpagina’s te bladeren. Tik eenmaal op een artikel om het te openen.

Inzoomen
Zoom in door twee keer op een artikel te tikken of door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Navigeren
Swipe of scroll om door een artikel te navigeren. Tik tweemaal op het artikel om een artikeloverzicht te tonen.

Foto’s bekijken
Sommige artikelen bevatten meerdere foto’s. Tik eenmaal op een foto om deze op groot formaat te bekijken. Swipe om de andere foto’s te bekijken.

Delen
Deel een artikel met andere abonnees via mail of social media. Tik op het deel-icoon in de rechterbovenhoek en kies hoe u het artikel wilt delen.

Bewaren
Plaats een bladwijzer bij een artikel, zodat dit artikel beschikbaar blijft. Tik op het sterretje in de rechterbovenhoek. U vindt het artikel bij ‘Bladwijzers’ op het openingsscherm.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics

Topics is niet apart verkrijgbaar maar is een extra service bij een krantenabonnement.

Wilt u Topics uitproberen, neem dan een voordelig proefabonnement via www.topics.nl.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Vooralsnog kan er één nieuwsprofiel worden samengesteld op Topics per abonnement. Wel kunnen alle gezinsleden met de inloggegevens van uw Persgroep-profiel op hun eigen toestel inloggen op Topics.

Gezinsleden kunnen geen eigen nieuwsprofiel aanmaken op Topics, dit is alleen mogelijk door een tweede abonnement te nemen met een ander mailadres.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Via de knop ‘Lees later’ boven de kop van het geopende artikel.

U kunt de artikelen delen via Facebook, Twitter en mail via de daarvoor bestemde knoppen onder elk geopend artikel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gebruikers van Topics ontvangen automatisch dagelijks een nieuwsbrief. U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt Topics lezen op computer, laptop via de website.

Voor tablet en smartphone gebruikers is een een app beschikbaar. U vindt de app in de App-Store voor iPad/iPhone, in de Google Play Store voor Android.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is een nieuw online (nieuws)platform. Met Topics kunt u eenvoudig alles lezen over die onderwerpen die u het meest interesseren. Stel zelf uw persoonlijke playlists samen of wordt verrast door aanbevelingen van de redactie.

  • Exclusieve service voor abonnees
  • Maak persoonlijke playlists van uw favoriete onderwerpen
  • Of laat u inspireren door verrassende thema's
  • Altijd en overal beschikbaar op mobiel, tablet en laptop

Alles uit de 13 beste dagbladen.
15.000 artikelen per week, het werk van 2.000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics is gratis voor de abonnees* van Het Laatste Nieuws, De Morgen, AD, Trouw, de Volkskrant, Het AD, PZC, Eindhovens Dagblad, De Stentor, De Gelderlander, Tubantia, Brabants Dagblad en BNDeStem.

* U heeft toegang met een Compleet, Weekend+, Zaterdag+ of Digitaal abonnement. U heeft geen toegang met dagpassen, losse verkoop, abonnementen die via de app-stores verkocht worden, of een zaterdagabonnement zonder digitale toegang.

Om toegang te krijgen tot Topics gebruikt u dezelfde inlog als die u gebruikt voor de digitale krant van het AD. U wordt meteen herkend als abonnee en leest u gratis verder op Topics.

Bent u nog niet geregistreerd? Ga dan naar ad.nl/registratie;

  1. Ga naar ad.nl/registreren
  2. Maak een profiel aan met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
  3. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.

Succesvol ingelogd? Ontdek Topics!

  1. U kiest de thema’s die u interesseren en selecteert uw ‘Topics’ via de knoppen ‘Ontdek’ en/of ‘Zoek’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  2. Al uw Topics vindt u op rij onder de knop ‘Mijn topics’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  3. Het laatste nieuws van alle Topics die u volgt vindt u onder de knop ‘Mijn nieuws’ aan de in het menu aan linkerkant van uw scherm.
  4. Ontdek de ‘Must reads’ van de redactie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U vindt alle print- en online-artikelen van alle Nederlandse en Belgische kranten van de Persgroep terug op Topics. In totaal krijgt u toegang tot 15.000 artikelen per week, het werk van 2000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics omvat de volgende titels:

  • De Volkskrant
  • AD
  • Trouw
  • Het Laatste Nieuws (BE)
  • De Morgen (BE)
  • Brabants Dagblad
  • BN de Stem
  • De Gelderlander
  • De Stentor
  • Eindhovens Dagblad
  • PZC
  • Tubantia

De artikelen verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws op de websites. In de loop van de nacht verschijnen de artikelen van de ochtendkranten op Topics, ’s middags worden de artikelen van de middagkranten op Topics gepubliceerd.

Krijg ik ook breaking news?
Breaking news op de websites van de deelnemende titels verschijnt op Topics onder de header ‘Nu belangrijk’.

Kan Topics op basis van mijn interesses artikelen aanbevelen?
Topics stelt het nieuws op maat voor u samen en suggereert nieuwe topics op basis van de topics die u volgt en de krant die u leest.

Kan ik ook magazines lezen?

Op dit moment biedt Topics de print- en online artikelen uit de krant en de bijlagen van 6 krantentitels.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.