Volledig scherm
© RTL

1,2 miljoen GTST-fans zien hoe Ludo wordt neergeschoten

De traditionele zomercliffhanger in de laatste aflevering van het seizoen van Goede Tijden Slechte Tijden heeft vrijdag 1,25 miljoen kijkers getrokken. De soap op RTL 4 kwam daarmee op de eerste plek in de lijst van best bekeken programma's van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Te zien was hoe Bing (Everon Jackson Hooi) Ludo Sanders (Erik Vogel) neerschoot.

Volledig scherm
© RTL
Volledig scherm
© ANP Kippa

De slotaflevering voor de zomerstap toonde ook hoe Lucas een extravagant festijn voor Vincent organiseerde. Iedereen feest hevig mee en dat blijft niet zonder gevolgen. Ludo toont vol trots zijn verzameling jachtgeweren aan Bing en nodigt hem uit. Rikki is geschokt als ze haar afbeelding meer dan levensgroot in een bushokje ziet hangen.

De cliffhanger van vorig jaar, waarin Bing Sjors redde van de verdrinkingsdood, trok 1,8 miljoen kijkers.

Tour du Jour en Gewoon Jaap Buijs
Naar de eerste aflevering van Tour du Jour op RTL 7 keken 203.000 mensen. De tweede aflevering van Studio Tour op NPO 1 trok 522.000 kijkers. Dat zijn iets minder dan bij de eerste aflevering op donderdag (555.000).

Gewoon Jaap Buijs, een eerbetoon aan de Volendamse artiestenmanager die vorige week overleed, trok 924.000 kijkers op NPO 1, goed voor de vierde plek in de Dag top 25. Eerder op de dag was de uitvaartdienst voor de man die artiesten als George Baker en Jan Smit vele jaren heeft begeleid.

Het achtuurjournaal was na GTST vrijdag het best bekeken programma ((1.172.000 kijkers), Hart van Nederland staat op de derde plek met 962.000 kijkers.

  1. Van deze mierzoete Britse kerstreclames springen de barsten in je glazuur
    video

    Van deze mierzoete Britse kerstrecla­mes springen de barsten in je glazuur

    De Staatsloterij-commercial met in de hoofdrol het spuuglelijke schoothondje Frekkel was eind vorig jaar met voorsprong de meest tranentrekkende en warmbloedige kerstreclame op de Nederlandse televisie. Maar het kan allemaal nog zieliger, sfeervoller, bombastischer en extremer. De flitsende najaarscommercials die momenteel in Groot-Brittannië op de buis zijn, spannen de kroon. Het zijn in veel gevallen peperdure, met emoties overgoten minifilms die zó mierzoet zijn dat spontaan de barsten in tandglazuur kunnen springen. Zoals die van ‘zingende winterpeen met schaafangst’ Robbie Williams voor grootgrutter Aldi. Kijk, huiver en geniet!