Bas Smit: Ik stop pas als koningin Máxima mijn T-shirt draagt
interviewWat begon als een onschuldige grap, is inmiddels uitgegroeid tot een enorme trend. De T-shirts van Bas Smit, waarvan de opbrengst naar het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie gaat, gaan als warme broodjes over de toonbank. ,,Het gaat niet meer over Bas Smit, maar over het geluk van ouders en kinderen die een heftige tijd doormaken.''
Het is normaal gesproken Nicolette van Dam (34), Bas' vrouw, die in de spotlights staat. Sinds een maand zijn de rollen volledig omgedraaid. En dat door een onschuldig grapje van het online platform RUMAG. ,,Het is eigenlijk een beetje uit de hand gelopen'', vertelt Smit. ,,René van RUMAG besloot voor de lol mijn hoofd af te drukken op een T-shirt met zijn gloednieuwe printer. Ze deelden het op sociale media en mensen reageerden vervolgens dat ze het T-shirt écht wilden hebben'', legt hij uit. Daar zag Smit in eerste instantie geen brood in, vooral omdat er verdiend zou worden aan de shirtjes. ,,Nicolette zei: doe even normaal. Ook ik vond het te ver gaan om geld te verdienen met mijn eigen hoofd, dus ik zei: doe me een plezier, en verkoop die T-shirts. Maar de opbrengst gaat wél naar een goed doel.''
Alles werd in werking gezet. De shirtjes zijn voor twintig euro te koop, maar de volledige winst (tien euro) gaat naar het Prinses Máxima Centrum. De eerste avond werd het T-shirt door 120 mensen besteld. Toen rapper Lil Kleine de Bas Smit Tee promootte op Instagram en tijdens een show in AFAS Live, ontplofte de webshop van RUMAG. ,,Ja, toen begon het pas echt te lopen. Er werden 400 shirtjes verkocht. Dat is wel vier ruggen hè'', aldus Smit. ,,Daarna pikten nog meer BN'ers het op. Jandino kocht er één, maar ook Fred van Leer, Nick en Simon, Armin van Buuren, Rico Verhoeven, Max Verstappen en Daniel Ricciardo wilden graag hun steentje bijdragen aan dit initiatief.''
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Amazon Prime maakt onder Brusselse druk opzeggen gemakkelijker
Amazon Prime, de videostreamingsdienst van het Amerikaanse onlinewinkelbedrijf, maakt na Europese druk opzeggen gemakkelijker. Voortaan is er een duidelijke uitschrijfknop en hoeven opzeggers nog maar twee keer te klikken voor ze van hun abonnement af zijn, zegt de Europese Commissie. -
Waarom we steeds vaker een lekke band hebben op vakantie
Auto's hebben steeds vaker een lekke band in het buitenland. Tien jaar geleden ging het in 20 procent van de pechgevallen in het buitenland om een lekke band, nu is dat 29 procent. Dat meldt de Belgische mobiliteitsorganisatie VAB. -
PREMIUMhuisarts vertelt
Op bezoek bij meneer Lobi: ‘Uw vrouw zegt dat u verslaafd bent geraakt aan de bank’
Voor onze rubriek Huisarts Vertelt schrijft Rutger Verhoeff wekelijks over patiënten die hem raken. -
PREMIUMINTERVIEW
‘Dit ga ik nooit leuk vinden’, dacht nerveuze Meau voor eerste show: nu staat ze op 40 festivals
Ze was nauwelijks afgestudeerd of het leven van de Utrechtse Meau Hewitt stond op zijn kop. Haar single Dat heb jij gedaan stond wekenlang op nummer één, ze staat op haast ieder festival dat er in Nederland te vinden is én nu is er een liedje met haar grote idolen van de band Racoon. Ze blikt terug op een waanzinnig jaar. -
NPO-serie Deep shit met Jennifer Hoffman krijgt geen tweede seizoen
De NPO-komedie Deep shit krijgt geen tweede seizoen. Dat heeft hoofdrolspeelster Jennifer Hoffman gemeld op Instagram.
-
Max Verstappen werkt mee aan Netflix-serie Drive to Survive: ‘Ik wil wat meer inspraak hebben’
Max Verstappen krijgt een prominentere rol in het vijfde seizoen van de populaire Netflix-serie Drive to Survive. De Nederlandse coureur weigerde de afgelopen jaren mee te werken aan de serie over het wel en wee in de Formule 1, vanwege de manier waarop de makers de coureurs neerzetten. Volgens Verstappen werden sommige gebeurtenissen overdreven gedramatiseerd en de onderlinge rivaliteit overdreven. -
PREMIUMInterview
Johanna ter Steege: ‘Acteren en verlegen zijn gaan prima samen’
Als filmactrice zwierf Johanna ter Steege (61) de hele wereld over en werkte ze met grootheden als Glenn Close en Isabella Rossellini. Deze zomer keert ze terug naar haar Twentse geboortegrond voor haar theaterspektakel Hanna van Hendrik. ‘Ik wil hiermee niet alleen mijn ouders eren, maar de hele boerengemeenschap,’ vertelt zij in ons weekendmagazine Mezza. -
Interieurinfluencers laten tienduizenden mensen in hun huis kijken: 'Het is een beetje uit de hand gelopen’
Voor sommige interieurstylisten is hun eigen huis hun etalage. Ze delen foto’s en video’s van hun aangeklede woon- en slaapkamers op social media. Hoe is het om zoiets persoonlijks als je huis op het wereldwijde web te zetten? Drie stylisten slash interieurinfluencers vertellen.