Beau van Erven Dorens in DWDD
Volledig scherm
Beau van Erven Dorens in DWDD © NPO

Beau ontroert kijkers DWDD met Lied voor de Moeder

Een lied voor zijn moeder. Dat zong Beau van Erven Dorens gisteravond in De Wereld Draait Door - en daarmee raakte hij vele harten. Zijn moeder zit, net als heel veel andere ouderen, alleen thuis en Beau hoopte met zijn intieme ode al deze mensen een hart onder de riem te steken. De aflevering van DWDD werd door 2,2 miljoen mensen bekeken, blijkt uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Op bezoek gaan kan even niet, dus heeft Beau op afstand contact met zijn moeder. Hij vanaf de straat, zij vanaf het balkon van haar flatje, vertelde hij gisteravond aan Matthijs van Nieuwkerk. ,,Zo praten we dan met elkaar. Ze zei tegen me: je kan het toch ook wel een béétje krijgen, als oudere? Je hoeft toch niet meteen dood? Ik ga echt niet op mijn buik liggen met zo’n slang in mijn maag. Dus die angst, die zit erin.’’

Als troost – voor zijn moeder in het bijzonder, maar voor alle ouderen die thuiszitten en het zwaar hebben – kroop Beau achter de piano en zong hij Lied voor de Moeder

Tekst gaat verder onder video.

De twitterende kijkers leefden massaal mee, vooral omdat de situatie van Beau nu voor velen zo herkenbaar is:

Extra uitzending NOS journaal met gebarentolk best bekeken

De extra uitzending van het NOS journaal met gebarentolk om 18.30 uur was het best bekeken programma van gisteravond: 3,5 miljoen mensen stemden af op de aflevering op NPO 1.

Ook het journaal van 20.00 uur werd goed bekeken; dat eindigt op plek twee in de dag top 25 met 3,2 miljoen kijkers. Het journaal van 18.00 eindigt op plek vijf met bijna 2 miljoen kijkers. Het journaal en andere actualiteiten- en nieuwsprogramma’s worden sinds het begin van de coronacrisis goed bekeken. De NPO 1-programma’s EenVandaag en De Wereld Draait Door eindigen dan ook op plek drie en vier, met respectievelijk 2,5 en 2,2 miljoen kijkers.

RTL 4 wist ook veel kijkers te trekken met het Half Acht Nieuws (1,5 miljoen) en de TV Kantine (1,2 miljoen). Buiten het nieuws om, weet de NPO goed te scoren met Floortje naar het Einde van de Wereld en Oogappels, die allebei 1,1 miljoen kijkers hadden.

Lees ook | Angela de Jong: ‘DWDD had zich geen beter afscheid kunnen wensen’