Volledig scherm
© Instagram

Blushing-koffie Gordon straks ook te koop in grote supermarkten

Presentator en ondernemer Gordon (50) is begonnen met het verder uitbreiden van zijn Nederlandse koffiesalonimperium. Hij reisde af naar de jungle van Colombia (Zuid-Amerika) om daar te praten met de leveranciers van de koffie die hij in zijn Blushing-zaken schenkt. 

Gordon liet vandaag op sociale media weten dat hij in Colombia niet alleen koffieboeren en -fabrieken bezoekt, maar ook overeenstemming bereikte over een zakelijke deal die inhoudt dat zijn verantwoord geproduceerde Blushing-koffie vanaf medio september ook in een groot aantal Nederlandse supermarkten in de schappen zal liggen. Welke dat zijn laat hij in het midden. ,,Het werd tijd voor een grote stap richting consumenten'',  jubelt Gordon met het zweet op het voorhoofd in een kort Instagramfilmpje. ,,Mijn koffie - snelfiltermaling, bonen en cups - is straks voor iedereen bereikbaar.''

Gordon is razend enthousiast over het jongste onderdeel van zijn onderneming met momenteel drie zaken in Blaricum, Amsterdam en Rotterdam. Dit jaar opent hij een vierde vestiging in Eindhoven en de bedoeling is nog drie of vier extra salons elders in het land. En hij heeft nog meer plannen. Zo kondigde hij vorig jaar zomer aan 's werelds eerste 'healthy fast food and coffee to go drive thru restaurant'  langs de A4 te willen openen: een soort mcdrive met gezond eten en drinken. En in de hoofdstad een tosti- en hamburgerzaak.

Over zijn jongste koffie-avontuur: ,,Het is geweldig om deze stap te zetten. Ik had nooit durven dromen dat ik landelijk in supermarkten zou komen te liggen met koffie waar ik 4 jaar geleden in alle onwetendheid mee begon. Ik hoop voornamelijk dat mensen door hebben dat ik dit met mijn hart doe, en ook oprecht betrokken ben bij de zorg voor fairtrade. Ik ben nu in Colombia zo onder de indruk van hoe het hele proces hier plaatsvindt dat mijn waardering voor elke bak koffie nog hoger is.''

poll

Welke reclame wint de Gouden Loeki 2018?

Welke reclame wint de Gouden Loeki 2018?

  • Lidl (20%)
  • AH (4%)
  • Jumbo (31%)
  • Plus (11%)
  • Calvé pindakaas (7%)
  • Heineken (3%)
  • Staatsloterij (15%)
  • Dierenbescherming (5%)
  • Nationaal Comité 4 en 5 mei (2%)
  • McDonald's (2%)
36678 stemmen