De Luizenmoeder stijgt door naar duizelingwekkende 4,8 miljoen kijkers

Werkelijk niets lijkt het succes van De Luizenmoeder te kunnen stoppen. Vandaag werden de kijkcijfers met uitgesteld kijken bekend en daarmee stijgt het programma door naar een duizelingwekkende 4,8 miljoen kijkers. Een aantal dat sinds 2015 alleen door de voetbaldames werd gehaald toen ze Europees kampioen werden.

Week in week uit breek De Luizenmoeder records. Zo is het uitgesteld kijken-record sinds afgelopen weekend met ruim 1,5 miljoen kijkers stevig in handen van de satirische comedyserie. Ook online is het programma populair. De derde aflevering werd door 420.000 kijkers via internet opgezocht en daarmee schreef de tv-serie geschiedenis.

Daarnaast is De Luizenmoeder het best bekeken programma op de zender sinds de start van NPO 3. De vierde aflevering trok afgelopen zondag lineair bijna 3,5 miljoen kijkers. Daar komen vandaag nog eens 1,3 miljoen kijkers bij die de aflevering later op tv terugkeken. Dat brengt de score op een totaal van bijna 4,8 miljoen kijkers.

Vanavond is de vijfde aflevering van De Luizenmoeder te zien. Een tweede seizoen is inmiddels al aangekondigd. 

Volledig scherm
De luizenmoeder © RV
  1. Waylon in DWDD: slim opwarmertje Songfestival of ordinaire reclamestunt?
    PREMIUM

    Waylon in DWDD: slim opwarmertje Songfestival of ordinaire reclamestunt?

    Het blijft merkwaardig: Waylon speelt vanaf vanavond een week lang potentiële Songfestivalnummers in De Wereld Draait Door (DWDD), maar de keuze voor hét nummer is allang gemaakt. Wat is het doel van een dagelijks optreden (tot en met donderdag) in het kader van het aanstaande liedjesspektakel in Lissabon, als de mening van het publiek toch geen enkele rol speelt? Is hier sprake van ordinaire Waylon-promotie en mag dat wel bij de publieke omroep?