Volledig scherm
Still uit de reclame van AH. © YouTube/AH

Deze commercials zijn in de race voor titel irritantste tv-reclame van 2017

video'sHet consumentenprogramma Radar heeft de genomineerden voor de Loden Leeuw bekend gemaakt. Ieder jaar reikt Radar de publieksprijs uit voor de meest irritante reclame van het jaar en het tenenkrommendste optreden daarin van een BN'er. Dit jaar zijn Albert Heijn (Buik billen bonus), Becam (Hij, zij en zij) en het 250 stappenplan van Gamma in de race. 

De winnaars worden in de uitzending van 4 december bekendgemaakt. Stemmen op onderstaande genomineerden? Dat kan hier! De reclame van Tele2 met daarin een vermomde Jeugd van Tegenwoordig was vorig jaar met voorsprong de irritantste reclame.  De Volendamse zanger Jan Smit  (opticien Pearle) werd in 2016 uitgeroepen tot de meest ergerniswekkende BN'er in een reclame.

Becam - Hij, zij en zij

Een reclame die zich focust op twee woorden is een ergernis voor velen. Hij, zij en zij. En hij en zij.

Gamma - 250 stappenplan

Van je schoonouders moet je het hebben. In de Gamma-reclame geeft de schoonvader ongevraagd klusadvies. 

Albert Heijn - Buik, billen, bonus

Een man als lustobject: daardoor gaan mensen vast meer boodschappen doen. Voor Albert Heijn logisch, de rest van Nederland lijkt niets te begrijpen van deze 'seksistische' reclame.

Winston Gerschtanowitz - Robijn

Winston en Renate Gerschtanowitz laten in de reclamespot van Robijn zien dat ze niet zoveel verstand hebben van kleding wassen.

Paul Haenen - Pricewise

Paul Haenen speelt in de reclame van Pricewize een dubbelrol als Bob en Elly. Ze zitten samen te keuvelen over het één en ander.

Ali B - Yarden

Ali B praat over de dood van zijn vader en welk gevoel dat bij hem opriep.

poll

Waylon naar Songfestival

Waylon naar Songfestival

  • Goede keuze (61%)
  • Ik had liever een ander gehad (39%)
40556 stemmen