Doutzen Kroes fel tegen coronatest bij kinderen: ‘Diep triest dit’
Topmodel Doutzen Kroes is verbolgen over het testen van kinderen vanaf 2 jaar oud bij de grootschalige testen in de gemeente Lansingerland. Na zo’n test krijgen kinderen een dapperheidsdiploma. Kroes noemt het ‘diep triest’ en ‘propaganda’. ‘Blijf af van onze kinderen’, reageert ze op social media.
Kroes uitte haar ongenoegen op Instagram, onder een bericht van NU.nl dat kinderen die in de gemeente Lansingerland worden getest - als onderdeel van een grootschalig onderzoek - een ‘dapperheidsdiploma’ krijgen. ‘Diep triest dit! Propaganda! Blijf van onze kinderen af!!!!’, schrijft ze, aangevuld met een emoticon van een leeuw. Haar reactie kan op bijna 300 ‘vind-ik-leuks’ rekenen. Kroes’ man Sunnery James is het ook duidelijk niet met de testen eens. ‘Wow... tenenkrommend’, schrijft hij, met een ‘duimpje omlaag’ erbij.
Het model heeft een groot bereik op Instagram. Ze heeft wereldwijd 6,5 miljoen volgers, haar man Sunnery telt er bijna 300.000.
Dat Doutzen Kroes (35) een coronacriticaster is, werd afgelopen zomer al duidelijk toen ze op Instagram vertelde dat ze de corona-aanpak niet snapte. ‘Ik ben een tijdje stil geweest, omdat ik heb geprobeerd om alles te begrijpen, maar ik begrijp het niet’, schrijft Kroes. ‘Mijn vragen zijn: willen ze dat wij gezond zijn? Waarom is het boosten van ons immuunsysteem met vitamines en voedsel dat rijk is aan voedingsstoffen geen onderdeel om corona te bestrijden? Willen ze dat we verenigd of verdeeld zijn?’.
Ook suggereerde ze dat media, de farmaceutische industrie, regeringen en grote bedrijven verkeerde motieven zouden nastreven in deze donkere tijden. ‘Is het gemakkelijker om een door angst gedreven samenleving te beheersen? Wie profiteert ervan? Ik heb altijd vragen gesteld, ik ben geboren in een familie die nooit gewoon volgde.’
Verslaggeefster Suzanne Borgdorff en haar dochtertje deden mee aan onderzoek Lansingerland:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
MET VIDEO
Ontroerend: Snelle heeft op podium emotionele ontmoeting met jonge fan
Een bijzonder moment tijdens het optreden van rapper Snelle op Concert at Sea. De Deventer artiest zag hoe een meisje in het publiek een bord omhoog hield en besloot naar haar toe te lopen. Wat volgde was een ontroerende ontmoeting. -
PREMIUMAngela kijkt tv
Ik werd bang voor de doodgewone vrouw die een complotgekkie bleek
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op tv. -
Stranger Things-afleveringen worden weer korter
Kijkers van de Netflixhit Stranger Things zullen sneller door het vijfde seizoen heen zijn. Makers Ross en Matt Duffer zeggen in de podcast Happy Sad Confused dat de afleveringen korter zullen zijn dan die van de recordlange vierde reeks. -
PREMIUMhuisarts vertelt
Op bezoek bij meneer Lobi: ‘Uw vrouw zegt dat u verslaafd bent geraakt aan de bank’
Voor onze rubriek Huisarts Vertelt schrijft Rutger Verhoeff wekelijks over patiënten die hem raken. -
Waarom we steeds vaker een lekke band hebben op vakantie
Auto's hebben steeds vaker een lekke band in het buitenland. Tien jaar geleden ging het in 20 procent van de pechgevallen in het buitenland om een lekke band, nu is dat 29 procent. Dat meldt de Belgische mobiliteitsorganisatie VAB.
-
682.000 mensen zien Renze Klamer bij start talkshow grapje over ‘urgentie’ maken
Renze Klamer trapte de eerste aflevering van zijn eigen RTL 4-talkshow Renze gisteravond af met een grapje over urgentie, zo zagen 682.000 mensen. ,,Ik heb geleerd dat je dat niet moet vergeten: wat was er vandaag allemaal urgent?”, vroeg hij zijn kijkers, voordat hij beelden van rijen bij Schiphol en boze boeren liet zien. -
Interieurinfluencers laten tienduizenden mensen in hun huis kijken: 'Het is een beetje uit de hand gelopen’
Voor sommige interieurstylisten is hun eigen huis hun etalage. Ze delen foto’s en video’s van hun aangeklede woon- en slaapkamers op social media. Hoe is het om zoiets persoonlijks als je huis op het wereldwijde web te zetten? Drie stylisten slash interieurinfluencers vertellen. -
Achter de schermen
Hoe ga je om met een ondoordachte en ingefluisterde actie van BN’ers?
Hoofdredacteur Paul van den Bosch beschrijft waar de AD-redacties mee bezig zijn. Vanaf volgende week schrijft hij deze rubriek om en om met collega-hoofdredacteur Hans Nijenhuis van de centrale redactie.