Eindelijk is het gelukt: WIDM-deelnemers blijven stil op social media

Voor het eerst in vijf jaar is het de Wie is de Mol?-deelnemers gelukt: ze zijn niet actief geweest op social media tijdens de opnameperiode. De afgelopen vier jaar was er telkens minstens één deelnemer waarbij dankzij Instagram, Snapchat, Twitter of Facebook te zien was dat ze niet meer in het buitenland bij de opnamen aanwezig waren en dus voortijdig waren afgevallen.

Jaarlijks maakt het AD een social media-analyse om te kijken welke online sporen de deelnemers hebben achtergelaten. Normaal gesproken zijn de 10 deelnemers erg actief op social media, maar tijdens de opnameperiode kiezen de meeste kandidaten ervoor om niets te plaatsen. Daarom is via monitoringtool Buzzcapture eenvoudig na te gaan wanneer de opnamen hebben plaatsgevonden. Net als in voorgaande jaren duurde de opnameperiode 3,5 week en uit de grafiek blijkt dat dit tussen 17 mei en 9 juni in 2017 moet zijn geweest omdat er door de deelnemers toen niets op social media werd geplaatst:

Volledig scherm
Activiteit deelnemers WIDM op social media © Buzzcapture

Zoals je in de grafiek kunt zien heeft geen enkele deelnemer iets op social media geplaatst tijdens de opnameperiode. Een prestatie op zich, omdat het de voorgaande vier jaar niet lukte. 

Toch enkele afvallers gevonden?

Hoewel de deelnemers niet actief waren op social media en ook niet op de foto gezet zijn door anderen, zijn er toch enkele voorzichtige afvallers te vinden van de nieuwe reeks van Wie is de Mol?.

We willen geen spoilers geven als je dat niet wilt, maar wil je toch weten welke hints we dit jaar hebben gevonden, lees dan hier verder.

Volledig scherm
Kandidaten Wie is de Mol 2018. © AVROTROS