Eindelijk is het gelukt: WIDM-deelnemers blijven stil op social media
Voor het eerst in vijf jaar is het de Wie is de Mol?-deelnemers gelukt: ze zijn niet actief geweest op social media tijdens de opnameperiode. De afgelopen vier jaar was er telkens minstens één deelnemer waarbij dankzij Instagram, Snapchat, Twitter of Facebook te zien was dat ze niet meer in het buitenland bij de opnamen aanwezig waren en dus voortijdig waren afgevallen.
Delen per e-mail
Jaarlijks maakt het AD een social media-analyse om te kijken welke online sporen de deelnemers hebben achtergelaten. Normaal gesproken zijn de 10 deelnemers erg actief op social media, maar tijdens de opnameperiode kiezen de meeste kandidaten ervoor om niets te plaatsen. Daarom is via monitoringtool Buzzcapture eenvoudig na te gaan wanneer de opnamen hebben plaatsgevonden. Net als in voorgaande jaren duurde de opnameperiode 3,5 week en uit de grafiek blijkt dat dit tussen 17 mei en 9 juni in 2017 moet zijn geweest omdat er door de deelnemers toen niets op social media werd geplaatst:
Zoals je in de grafiek kunt zien heeft geen enkele deelnemer iets op social media geplaatst tijdens de opnameperiode. Een prestatie op zich, omdat het de voorgaande vier jaar niet lukte.
Toch enkele afvallers gevonden?
Hoewel de deelnemers niet actief waren op social media en ook niet op de foto gezet zijn door anderen, zijn er toch enkele voorzichtige afvallers te vinden van de nieuwe reeks van Wie is de Mol?.
We willen geen spoilers geven als je dat niet wilt, maar wil je toch weten welke hints we dit jaar hebben gevonden, lees dan hier verder.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Keira Knightley doet alleen seksscènes met vrouwelijke regisseur
Keira Knightley gaat geen seksscènes meer opnemen tenzij er een vrouwelijke regisseur bij betrokken is. De actrice vertelt in de podcast Chanel Connects zich ‘heel ongemakkelijk’ te voelen tijdens dat soort opnamen. -
Video
Hoe 5 afvallers van Expeditie Robinson te vinden waren via social media
Uit een analyse van social media-analist Jaap van Zessen blijkt dat niet iedere deelnemer van Expeditie Robinson zich stil heeft gehouden tijdens de opnames. Deze kandidaten lieten sporen na en moesten de afvalrace op het onbewoonde eiland op de Filipijnen dus vroegtijdig verlaten. -
analyse
Slordige afvallers Wie is de Mol? verraden zichzelf
Voor het vierde jaar op rij blijkt het eenvoudig om via sociale media te achterhalen welke deelnemers afvallen bij Wie is de Mol?. Uit de analyse van social media-expert Jaap van Zessen van het AD blijkt dat sommige deelnemers tijdens de opnames duidelijke sporen achterlaten op platforms als Facebook en Twitter. -
Nederlandse topchefs lanceren eigen streamingdienst: Cheflix
Bekende Nederlandse topkoks komen met een nieuwe streamingdienst, Cheflix. Chefs als Jacob Jan Boerma (De Leest), Joris Bijdendijk (RIJKS) en Ron Blaauw (Ron’s Gastrobar) gaan kookmasterclasses geven die voor iedereen makkelijk te volgen zijn. -
VIPS-editie Hunted trapt af met bijna 1 miljoen kijkers
De eerste aflevering van de spannende realityserie Hunted wist gisteravond 990.000 kijkers aan de buis te kluisteren, blijkt uit de cijfers van Stichting Kijkonderzoek. In dit speciale zesde seizoen slaan BN’er-duo’s ‘op de vlucht’, waarbij een opsporingsteam de voortvluchtigen zo snel mogelijk moet zien te vinden.
-
Waarom het tijdens een wandeling wél lukt een goed gesprek te voeren
Na zó lang thuiswerken snak je zelfs naar die ene irritante collega. Gewoon om even te babbelen over iets anders dan werk. Maar hoe houd je contact met collega’s als zoveel mogelijk thuisblijven de norm is. Trainer en auteur Mirjam Wiersma helpt je de onderlinge band warm te houden. Vandaag: wandelen. -
Nick (57) over zijn energierekening: ‘Ik heb er inmiddels een sport van gemaakt’
Hoeveel geld besteedt u aan energie in huis? Hoe probeert u de kosten in de hand te houden? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Nick de Graaf (57) uit Alphen aan den Rijn. -
Koken & eten
André van Duin steelt de show in Heel Holland Bakt: ‘Dit is meer een dood schildpadje’
Drie mannekes, drie vrouwkes. Dat zijn de zes overgebleven kandidaten zoals presentator André van Duin ze noemde tijdens de vijfde aflevering van Heel Holland Bakt. Gisteren keken er bijna 3,4 miljoen mensen naar de bakwedstrijd.