Volledig scherm
Gerard Timmer, algemeen directeur van BNNVARA. © ANP Kippa

Gefuseerde omroepen BNN en VARA door als één merk BNNVARA

BNNVARA presenteert zich vanaf nu als één merk. De twee omroepen fuseerden in 2014, maar brachten hun programma's sindsdien nog wel onder hun eigen naam. Daar is nu verandering in gekomen, onthulde directeur Gerard Timmer tijdens de seizoenspresentatie in Hilversum. Radio-dj Frank van der Lende was vandaag de eerste onder de noemer BNNVARA met zijn middagshow op 3FM.

Volgens Timmer, die eveneens een nieuw logo onthulde, was het destijds niet voor iedereen een voor de hand liggende fusie. ,,Twee ontzettend sterke merken met hun eigen identiteit en culturen. Daarom kozen we er aanvankelijk voor beide merken overeind te houden", vertelde de directeur. ,,De afgelopen drie jaar merkten we echter dat we dichter bij elkaar lagen dan we dachten." Door samen door te gaan als één merk, is volgens hem sprake van een krachtigere en sterke mediaorganisatie. Dat gebeurt onder het motto: ontdekken, onthullen en ontketenen.