Volledig scherm
Lena Dunham en Jemima Kirke. © Lonely Lingerie

Girls-actrices geven zich bloot in pure lingeriecampagne

Lena Dunham en haar Girls-collega Jemima Kirke zijn de sterren in een nieuwe campagne van lingerielabel Lonely Lingerie. Het Nieuw-Zeelandse merk staat erom bekend zijn producten niet om het lijf van strakgefotoshopte modellen te verkopen, maar wel om dat van vrouwen met een realistisch lichaam.

Lonely Lingerie heeft er zijn missie van gemaakt om de wereld te laten zien hoe échte vrouwen - in alle vormen en maten - hun lingerie dragen in het dagelijks leven: op een volstrekt persoonlijke, eigen en authentieke manier. Met het 'Lonely Girls'-project brengt het label een reeks van fotografische portretten van inspirerende vrouwen. In de hoofdrol van de nieuwste campagnebeelden uit die reeks spelen Lena Dunham en haar collega-actrice Jemima Kirke de hoofdrol.

Puur en onversneden

Het 'pure' karakter wil het lingeriemerk benadrukken doordat geen enkele pixel op de foto's bewerkt of geretoucheerd werd. Zoals de lichamen van Kirke en Dunham op de reclameposters staan, zo zien ze er ook uit in het echte leven. En dat is precies zoals Dunham en ook Lonely Lingerie zelf het willen. 

,,De kracht van de vrouwen die ons project te zien zijn, halen ze uit het feit dat ze door de campagne niet geobjectiveerd worden. De vrouwen maken onderdeel uit van een nieuw paradigma dat de stereotiepe manier waarop lingerie normaal gepresenteerd wordt, wil doorbreken", zegt Lonely Lingerie.