Kerstreclame John Lewis is weer een tranentrekker
VideoHet Britse warenhuis John Lewis weet ieder jaar weer de juiste snaar te raken met de kerstreclame. Vanochtend verscheen er traditiegetrouw een nieuwe commercial online. Een met een bijzondere boodschap die bij de kijkers voor de nodige ontroering zorgt.
Delen per e-mail
In het spotje zien we het draakje Excitable Edgar en zijn beste vriendin Ava. De twee maken samen van alles mee en bereiden zich in deze editie zoals altijd weer voor op de feestdagen. Als het groene beestje een stel kinderen een sneeuwpop ziet bouwen, rent hij er enthousiast op af. Edgar heeft alleen één probleem: zijn neus spuwt vuur als hij opgewonden raakt. Dat zorgt ervoor dat de sneeuwpop direct smelt, evenals een ijsbaan. Een kerstboom die hij later in het filmpje ontdekt, vliegt in de brand.
Edgar is ondertussen zo bang geworden dat hij nog meer kerstversieringen en andere voorwerpen verwoest, dat hij zichzelf opsluit in zijn huisje. Hij wil niet nog meer schade aanrichten dan dat hij al heeft gedaan en met de kerstdagen in het vooruitzicht, lijkt het het groene draakje een goed idee om niet ten tonele te verschijnen. Zijn vriendinnetje Ava vindt dat zo rot dat ze met een idee komt zodat Edgar, net als ieder ander, kerst kan vieren met de anderen.
Janken
De emotionele kerstreclame is op Twitter inmiddels bijna 900.000 keer bekeken. ‘Weer keihard janken’, schrijft iemand. En een andere kijker: ‘Deze commercial heeft zó’n bijzondere boodschap, ik ben echt geraakt.’
Het Britse warenhuis scoorde voorgaande jaren ook met al met zijn kerstreclame. John Lewis staat bekend om de tranentrekkers, al kwamen ze in 2016 met een humoristische commercial waarin Buster de Boxer enthousiast op een trampoline sprong.
Verder in het nieuws
-
The Favourite vestigt record bij Europese Oscars: 8 prijzen!
Het komische kostuumdrama The Favourite van regisseur Yorgos Lanthimos is vanavond in Berlijn de grote winnaar geworden bij de uitreiking van de Europese versie van de Oscars: The European Film Award. -
Danny Vera knalt op 4 binnen in de Top 2000 en is hoogste binnenkomer ooit
-
Het meest irritante radiospotje van Nederland is...
Het bedrijf Social Deal krijgt dit jaar de Loden Radioleeuw, de prijs voor het meest irritante radiospotje van Nederland. Dat werd zaterdag bekendgemaakt in het NPO Radio 1-programma Radar. Reisorganisatie NRV eindigde op de tweede plek, Kruidvat werd derde. -
Frans Bauer en rapper Donnie nemen op de markt in Breukelen hun videoclip op
De marktkooplieden van de markt op de Kerkbrink in Breukelen kregen gistermiddag een verrassend bezoek: Frans Bauer en rapper Donnie bezochten verschillende kramen en maakten tegelijkertijd opnames voor een videoclip. -
PREMIUM
Kandidatenbegeleidster Marleen: Vaak zit ik met de afvallers tot diep in de nacht te kletsen
-
Roy en Richie van LA The Voices duiken op bij The Voice, met wisselend succes
-
Premium Naar de bios? Check hier de laatste filmrecensies
-
Plagiaatzaak Pharrell krijgt staartje: interview toont aan dat hij liegt
De vorig jaar afgeronde plagiaatzaak rond het nummer Blurred Lines krijgt nu toch nog een staartje. Hoewel Pharrell Williams en Robin Thicke de nabestaanden van Marvin Gaye al aan het terugbetalen zijn omdat hun liedje te veel lijkt op zijn hit Got to Give It Up, stapte de familie Gaye gisteren wederom naar de rechter. Dat meldt The Hollywood Reporter.