Kijkcijfers Oscaruitreiking naar historisch dieptepunt in VS
Zo’n 9,85 miljoen Amerikanen hebben zondag naar de uitreiking van de Oscars gekeken. Dat is een daling met maar liefst 58 procent in vergelijking met vorig jaar en een historisch dieptepunt, zo blijkt uit de cijfers van televisiezender ABC.
Begin 2020, nog voor de coronapandemie ook Hollywood en de hele filmindustrie lam legde, keken nog 23,6 miljoen mensen naar de show. Ook dat was al een laagterecord.
Experts hadden de barslechte kijkcijfers voor de ceremonie al zien aankomen. Ook de Golden Globes en de Grammy Awards konden dit jaar op veel minder belangstelling van de televisiekijker rekenen.
Doorgaans zijn de Oscars het drukst bekeken niet-sportieve evenement van het jaar, maar de kijkcijfers verbleken dit jaar in vergelijking met de uitzending van de eerste episode van een remake van de serie ‘The Equalizer’ (20 miljoen) en het interview van Oprah Winfrey met prins Harry en Meghan Markle (meer dan 17 miljoen).
Grootste producties uitgesteld
De bioscopen waren een groot deel van vorig jaar gesloten en de studio’s besloten de release van de grootste producties, zoals ‘West Side Story’ van Steven Spielberg, uit te stellen. De genomineerden voor de Oscars waren ook minder bekend bij het grote publiek. Grote winnaar ‘Nomadland’, een onafhankelijke film met een bescheiden budget, bracht in de Amerikaanse bioscopen slechts twee miljoen dollar op.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Spoiler alert
Bloedstollende ontknoping in De Verraders: 'Ben ik wel zo lief als dat ik eruit zie?’
-
2
Zo zet je gezichtsherkenning en vingerafdrukscanner van je telefoon snel uit
Je smartphone ontgrendelen met je gezicht of vingerafdruk klinkt veilig, maar in geval van nood kan het juist een beveiligingsrisico zijn. Iemand kan onder dwang je gezicht scannen of onopgemerkt je vingerafdruk bemachtigen. Gelukkig kun je dit voorkomen. -
Showbytes
Nikkie voelt zich een winnaar en Samantha komt om in de wortels
Korte updates van de sterren op sociale media: wij smullen ervan. In de rubriek Showbytes struint de showredactie het web voor je af voor de gekste, mooiste en opvallendste posts van bekende Nederlanders en celebrity’s. Dit artikel wordt gedurende de dag vernieuwd. -
5
Werk jij liever thuis omdat je daar productiever bent? ‘Gaat om meer dan je to-dolijst afstrepen’
Een goede verstandhouding met collega’s, leidinggevenden of klanten maakt je werkdag niet alleen plezieriger, maar zorgt er ook voor dat je meer gedaan krijgt. Mirjam Wiersma, auteur van twee boeken over zakelijk flirten, vertelt hoe je jezelf op de kaart zet en mooie relaties opbouwt met anderen. Deze keer: een intern netwerk. -
Zweedse media minder te spreken over ABBA-show: ‘Je kan net zo goed een YouTubefilmpje bekijken’
Zweedse media zijn anders dan de collega’s in Groot-Brittannië minder positief over de hologrammen-concertreeks van ABBA die donderdag van start ging in Londen. De meeste kranten geven de show slechts drie sterren. Ook zijn er harde kritieken.
-
Stefano Keizers reageert op opmerkelijk optreden in De Verraders: ‘Spijt van alles’
Stefano Keizers kijkt met gemengde gevoelens terug op het slot van het tv-programma De Verraders van RTL 4. De cabaretier haalde tijdens de laatste stemronde uit naar zijn overgebleven medekandidaten, die hem hadden ontmaskerd als verrader. ‘Met de kennis van nu blijft over: spijt van alles’, schrijft Keizers op Instagram. -
Energierekening
Ad: ‘Ik heb zelf ventilatoren onder de radiator geklikt voor optimale verwarming’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Ad Voermans (66) uit Rijen, bij Breda. -
PREMIUM1941-2022
Willibrord Frequin plaveide de weg voor volgende generaties tv-makers: ‘Hé, jij, vind je dat normaal?’
Met Willibrord Frequin ging op Hemelvaartsdag een journalist en tv-persoonlijkheid heen die het begrip kleurrijk van een nieuwe dimensie voorzag. Hij leefde voor drie, voor dertig misschien wel, en plaveide de weg voor volgende generaties tv-makers. ‘Hé, jij, vind je dat normaal?’